Koncepti
55

Koncept C4 Cactus Airflow 2l troši samo 2 l/100 km

Klix.ba
Citroen na izazove razvoja gradova, zaštite okoline i privrednih pritisaka ulaže kreativnost i tehnologiju pa na Pariškom sajmu otkriva koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L pravi je laboratorij ideja te primjer tehnologije, znanja i umijeća koji pokazuju volju i sposobnost Citroena da uvodi inovacije koje odgovaraju na automobilske izazove današnjice i budućnosti.

Konceptom C4 Cactus AIRFLOW 2L, Citroën nudi vozilo koje postiže potrošnju od 2 l/100 km. Revolucionarna je potrošnja postignuta: - Optimizacijom dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 %

  • Smanjenim otporom kotrljanja (gume Tall&Narrow)
  • Naporima da se koriste lakši dijelovi i tako smanji ukupna masa vozila za 100 kg
  • Uvođenjem tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 %

Nastanak koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L

Projekt C4 Cactus AIRFLOW 2L proveden je u okviru progama "Vozilo 2 l/100 km" francuske Platforme automobilske industrije, čiji je cilj donijeti konkretna rješenja za smanjenje udjela troškova uporabe automobila u ukupnim izdatcima kućanstava za automobil te smanjiti utjecaj na okoliš tijekom vožnje.

Citroën je kao polazište projekta uzeo svoj novi model C4 Cactus. Kako bi se optimizirala aerodinamičnost koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L u odnosu na serijski model, izmijenjeni su ili dodani neki stilski elementi pa novi prednji odbojnik ima tri otvora upravljanog dovoda zraka koji se aktiviraju ovisno o načinu vožnje kako bi zadržali optimalnu otvorenost, za hlađenje motora i protok zraka, dok su pomični bočni deflektori dodani na zadnja leptir-stakla radi boljeg vođenja toka zraka oko vozila. Na naplatcima se nalaze pomični poklopci koje pokreće i kojima upravlja centrifugalna sila.

Odabrane su gume sasvim nove generacije Tall&Narrow od 19“. Te veoma uske gume velikog promjera poboljšavaju energetsku korisnost vozila zahvaljujući njihovom "ultra ultra" vrlo niskom otporu kotrljanja i boljoj aerodinamičnosti (WBRR). Udobnost je također unaprijeđena velikim promjerom jer gume bolje prigušuju neravnine na cesti.

Zračna zavjesa „Air Curtain” ugrađena je u unutrašnjost blatobrana. Tim malim uspravnim aerodinamičnim otvorima s obiju strana prednjeg odbojnika usmjerava se protok zraka uzduž točkova i time se pospješuje njegovo strujanje.

Zadnji spojler je izdužen, a u zadnji odbojnik ugrađen je ispušni ventilator koji usmjerava protok zraka oko C4 Cactus AIRFLOW 2L i smanjuje turbulencije koje utiču na otpor zraka.

Klasični su retrovizori zamijenjeni manjim i tanjim kamerama kako bi se smanjio njihov utjecaj na protok zraka.

Podvozje automobila potpuno je aerodinamično. To omogućuje strujanje zraka bez ikakvih smetnji koje izazivaju dijelovi postavljeni ispod vozila. Također, postojeća su svjetla naprijed i nazad zamijenjena LED svjetlima. Njihovom se malom potrošnjom električne energije štedi gorivo.

Sve su izmjene lako prepoznatljive prema upotrebljenim bojama i materijalima - narandžasta boja naglašava sve aerodinamične elemente i ističe tehnološki karakter koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Određuju snažan stil u kojem su stilski elementi u službi aerodinamike automobila i tako omogućuju učinkovito smanjenje SCx-a odnosno koeficijenta otpora zraka čime je ukupna aerodinamika vozila za 20 % bolja u usporedbi sa serijskim modelom.

Inovativni materijali za smanjenje mase

Pored 200 kg uštede na serijskom modelu C4 Cactus, u odnosu na masu modela Citroën C4, na konceptu C4 Cactus AIRFLOW 2L masa je smanjena za još 100 kg (uključujući pogonski sklop).

Ponajprije, smanjena je masa nosivih dijelova - u podvozje koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L ugrađeni su novi materijali:

- Aluminij je primijenjen za gornju površinu, unutarnje uzdužne grede i zadnju ploču.

  • Čelik visoke granice razvlačenja za uzdužne šipke ili za zadnji poprečni element
  • Kompozitni materijali za prednju ploču.

Ti novi materijali imaju nosivu ulogu. Doprinose upijanju energije u slučaju sudara pa ispunjavaju najstrože mehaničke zahtjeve.

Zbog takve građe podvozja od više materijala bile su potrebne posebne tehnike sklapanja, potpuno nove u automobilskoj industriji. Nosivi dijelovi od kompozitnih materijala pravo su istraživačko postignuće i nužan ulog za smanjenje mase vozila u budućnosti. Njihova masovna proizvodnja danas je jedan od tehnoloških i industrijskih izazova koje treba dostići u automobilskoj industriji.

Nije se radilo samo na nosivim dijelovima, u sve je dijelove uložen velik trud radi smanjenja mase koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L.

Tehnologija Hybrid Air, revolucionarno mala potrošnja

Zahvaljujući motorima najnovije generacije i male radne zapremine koji su već usklađeni s budućom normom Euro 6, serijski CITROËN C4 Cactus već ima potrošnju goriva među najboljima u segmentu, s emisijom CO2 od 82 g i potrošnjom od samo 3,1 l/100 km.

Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L ide još korak dalje preuzimanjem pogonskog sklopa Hybrid Air. Ta tehnologija, koju je grupa PSA PEUGEOT CITROËN u januaru 2013. te u sklopu Ženevskog sajma predstavila u modelu Citroën C3, temelji se na spajanju više dobro iskušanih dijelova i tehnologija: trocilindarskog benzinskog motora PureTech, sistema za pohranu energije u obliku zraka pod pritiskom, sklopa koji čine dva motora i hidraulične pumpe te automatskog prenosa s epicikličnim zupčanicima. Cijelim sklopom upravlja sistem koji prilagodbom rada vozačevim naredbama optimira energetsku učinkovitost.

Dostupna su tri načina rada: - način Air (bez emisija), u kojem motor na stlačeni zrak zamjenjuje termički benzinski motor

  • benzinski način rada, u kojem je uključen samo motor s unutrašnjim izgaranjem,
  • kombinovani način, koji združuje snagu termičkog motora i snagu zraka pod pritiskom

Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L, samo 2 l/100 km

Spoj tih tehnoloških postignuća omogućuje potrošnju od 2 l/100 km, a u udućnosti će omogućiti i manju potrošnju za vozilo kao što je C4 Cactus.

Takva revolucionarno niska potrošnja goriva proizlazi iz: - optimizacije dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 %,

  • smanjenim otporom kotrljanja (gume Tall&Narrow),
  • ukupnom masom vozila smanjenom za 100 kg,
  • uvođenjem tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 %.