Jeftiniji od prethodnika
49

Citroen predstavio novi C3, odsad u ponudi turbobenzinski motor i blagi hibridni pogon

D. B.
Francuska kompanija Citroen zvanično je predstavila novi C3 supermini, koji je dostupan s konvencionalnim i blagim hibridnim pogonom.

Model je stigao šest mjeseci nakon debija gotovo identičnog potpuno električnog modela e-C3. Četvrta generacija modela C3 naslijedila je snažnije detalje dizajna crossovera te naglašava pristupačnost, a cijene se kreću od 14.990 eura, što znači da je jeftiniji od prethodnika.

Osnovnu verziju Citroena C3 pokreće 1,2-litarski trocilindrični turbobenzinac, koji razvija 102 KS. Uparen je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem putem kojeg se snaga prenosi na prednje točkove.

Efikasnija Hybrid 100 verzija koristi isti benzinski motor kao bazu, no kombinovan je s 48-voltnom litij-jonskom baterijom i električnim motorom integrisanim u 6-stepeni automatski mjenjač s duplim kvačilom. Električni motor isporučuje 28 KS, ali se samo 12 KS može iskoristiti za ubrzanje kada je to potrebno. Treba napomenuti da isti pogonski sklop koristi i Jeep Avenger Hybrid.

Iz Citroena tvrde da blaga hibridna verzija može u električnom modu obaviti do 50 posto putovanja u urbanim okruženjima, dok je emisija gasova i potrošnja goriva manja za gotovo 10 posto u odnosu na neelektrificiranu verziju.

Spolja je teško razlikovati C3 od električnog e-C3 jer dijele istu karoseriju, a jedina razlika je odsustvo "e" oznake na bočnom profilu, kao i C3 oznaka na vratima prtljažnika. Model je dostupan s dva paketa opreme, što je u skladu s naporima Citroena da pojednostavi svoju ponudu.

U unutrašnjosti je minimalistička armaturna ploča s 10,25-inčnim infotainment ekranom u slučaju flagship modela "Max", dok će se kupci osnovnog paketa "You" morati zadovoljiti tek nosačem smartphonea. Novi Citroen Head Up Display nadokanđuje odsustvo tradicionalnog instrument klastera te je standardan u oba paketa opreme. Na raspolaganju su brojni pretinci za odlaganje sitnica, što značajno unapređuje praktičnost superminija. Oprema može uključivati automatski klima uređaj, bežično punjenje i smartphone mirroring, dok je ADAS prilično ograničen na osnovne sisteme.

Uprkos dužini od 4.015 mm, novi C3 nudi više prostora u unutrašnjosti u odnosu na prethodnu generaciju, a to je rezultat većeg rastojanja od tla koje iznosi 197 mm, kao i povećanja visine. Zapremina prtljažnika je povećana za 10 litara te iznosi 310 litara.

Kao i prethodnik, novi C3 je fokusiran na udobnost. Sjedišta presvučena tkaninom koriste dosta pjene, a model standardno dolazi sa Citroen Advanced Comfort ovjesom s progresivnim hidrauličnim jastucima za efikasnu apsorpciju neravnina. C3 za evropsko tržište je baziran na novoj Smart Core platformi.

Osnovni C3 košta 14.990 eura s neelektrificiranim 1,2-litarskim turbobenzincem i manuelnim mjenjačeim, a prodaja počinje tokom ljeta. Odlazeći C3 je prvobitno predstavljen 2016. godine te je redizajniran 2020. godine, a koštao je najmanje 16.590 eura u Francuskoj.

Cijena osnovnog Citroena e-C3 iznosi 23.300 eura, no pristupačnija verzija stiže 2025. godine s cijenom od 19.990 eura.

Glavni rival modelu C3 je Dacia Sandero Stepway, dok sljedeća generacija Fiatove Pande debituje tokom ljeta s veoma sličnim specifikacijama.