{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Fiatova kupovina Opela još neizvjesna

F
5.5.2009. u 14:03
0
0
Fiatova kupovina Opela još neizvjesna
0
Fiatova kupovina Opela još neizvjesna
Foto: Reuters
Ako se ostvare planovi direktora Fiata Sergia Marchionnea o preuzimanju njemačkog Opela, fabrika koju njegova firma treba da napravi u Kragujevcu bit će dio novog automobilskog giganta, drugog ili trećeg najvećeg proizvođača vozila na svijetu, prenosi BBC.
Marchionne, po svemu sudeći, koristi globalnu krizu koja je teško pogodila automobilsku industriju da dramatično proširi imperiju Fiata.

Prošle nedjelje je italijanski proizvođač ušao u partnerstvo s američkim Chryslerom, a sada je najavio da pokušava kupiti i Opel i Vauxhall, dva evropska proizvođača čiji je vlasnik američki General Motors.

Direktor Fiata je uvjeren da će njegovi planovi rezultirati uspjehom, ali priznaje i da puno rizikuje.

Novi džin evropske automobilske industrije zvao bi se Fiat-Opel i na godišnjem nivou bi proizvodio do sedam miliona automobila, vrijednih oko 80 milijardi eura. Fiat-Opel bi se po veličini približio Volkswagenu i u svjetskim razmjerama jedino bi Toyota bila veći proizvođač od njega.

Objašnjavajući otkud Fiatu novac da kupuje pogone od General Motorsa ako je cijela autoindustrija u svijetu u teškoj krizi, britanski konsultant za automobilsku industriju Jay Nagley kaže da je Marchionne u posljednjih pet godina potpuno reorganizirao Fiat, "ali ironija leži u činjenici da je on proces reorganizacije pokrenuo novcem koji je dobio od General Motorsa!"

"General Motors je htio da kupi Fiat, ali, kada su proučili poslovne knjige, bili su toliko zaprepašćeni onim što su vidjeli - da su dali Fiatu dvije milijarde dolara samo da im se 'skine s vrata'. Marchionne je iskoristio taj novac da reorganizira firmu i Fiat je danas u daleko boljoj poziciji - čak može i da kupi General Motorsove pogone u Evropi", izjavio je Nagley.

Narodski rečeno, Fiatu "se može" da kupuje pogone drugih proizvođača iz dva razloga - budući da je svijet usred recesije, ti pogoni ne koštaju puno, i drugo - Fiat i ne plaća u kešu, nego nudi u razmjenu svoje male i ekonomične modele automobila, koji su danas na tržištu daleko popularniji od vozila koja prave drugi proizvođači, naglašava BBC.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: