vijesti
0

Željeznice Srbije duguju Željeznicama FBiH više od milion eura

FENA
Željeznice Srbije
Željeznice Srbije
Na sastanku u Beogradu usaglašeni su dužničko-povjerilački odnosi između Željeznica FBiH i Željeznica Srbije gdje je utvrđeno da Željeznice Srbije imaju dug prema Željeznicama FBiH u iznosu od 1.060.000 eura i da će taj dug platiti u 12 jednakih mjesečnih rata, saznaje Fena u Željeznicama FBiH.

Predsjednik Uprave-generalni direktor Željeznica FBiH Nijaz Puzić i izvršni direktor za ekonomske poslove Enis Džafić sastali su se prošle sedmice u Beogradu sa generalnim direktorom Željeznica Srbije Dragoljubom Simonovićem i razgovarali o pitanjima značajnim za obje željezničke uprave. Predstavnici ŽFBiH ocijenili su taj sastanak uspješnim i korisnim za unaprjeđenje međusobne saradnje.

Na sastanku se razgovoralo o ponovnom uvođenju putničkih vozova na relaciji Sarajevo- Beograd, uz uključenje hrvatske strane ukoliko Hrvatske željeznice ostanu pri visokoj cijeni prijevoza kroz njihovu teritoriju.

"To znači da nije isključena mogućnost uključenja vagona HŽ-a u voz na relaciji Sarajevo-Beograd, s ciljem smanjenja cijene za korištenje infrastrukture Hrvatskih željeznica. S tim u vezi najavljen je sastanak u Luci Ploče gdje će biti prisutni na najvišem nivou predstavnici Željeznica FBiH, Željeznica RS-a, Željeznica Srbije i Željeznica Hrvatske, na kojem će se razgovarati o svim pitanjima", kazali su u Željeznicama FBiH.

Također, u Beogradu se razgovaralo o aktiviranju pravca Tuzla- Zvornik-Beograd, veoma značajnog za teretni saobraćaj, uz mogućnost zaključivanja direktnih ugovora između Željeznica Srbije i Željeznica Federacije BiH.

"Komisija uime Željeznica Srbije snimit će situaciju na svom dijelu pruge kako bi se izvršila potrebna rekonstrukcija i povećala propusna moć vozova", kazali su u Željeznicama FBiH, dodajući da se razgovaralo i o uvođenju putničkog voza na relaciji Sarajevo-Tuzla-Zvornik- Ruma-Beograd.

Posebna tema razgovora odnosila se na pronalaženje modela za ubrzavanje carinskih procedura pri transportu robe, jer se sad na granici gubi i po tri sata zbog tih poslova. Predloženo je da se to pitanje delegira na nivo ministara ili čak na nivo dviju država, kako bi se vrijeme putovanja skratilo.

Željeznice Federacije BiH trenutno saobraćaju na dvije međunarodne linije: Sarajevo - Zagreb i Sarajevo - Ploče.

Kao što je već rečeno, ŽFBiH razmatraju mogućnosti ponovne uspostave linija Sarajevo – Beograd, ali i Sarajevo - Budimpešta, za što se moraju ispuniti određeni preduvjeti.

"Zakon o sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja obuhvata sufinansiranje međunarodnih i međuentitetskih putničkih linija. Međutim, Vlada FBiH kao vlasnik ŽFBiH, nažalost, nije u mogućnosti da ispoštuje taj zakon u mjeri u kojoj je potrebno", kazali su u Željeznicama FBiH.

ŽFBiH, kako je poznato, raspolažu sa devet modernih Talgo garnitura koje su i kupljene za međunarodni putnički saobraćaj. Napominju da ih, nažalost, zbog određenih problema još nije moguće uvesti u saobraćaj, a za njihov najam veoma su zainteresirane Turske željeznice.

"U slučaju da se Talgo garniture daju u najam Turskim željeznicama, Željeznice FBiH ne bi raspolagale sa svojim kapacitetima za međunarodni saobraćaj, te bi na međunarodnim linijama, kao i dosad, saobraćale zajedno sa voznim parkom drugih željezničkih uprava", kazali su Feni u Željeznicama FBiH.