BiH
3

Sudbina brzih vozova u BiH: Ne možete voziti Ferrari po makadamu

Klix.ba
Talgo voz u garaži Željeznica FBiH
Talgo voz u garaži Željeznica FBiH
Devet brzih talgo granitura koje su Željeznice Federacije BiH kupile prije osam godina još uvijek ne saobraćaju željeznicama u našoj zemlji.

Ugovor vrijedan 67 miliona eura potpisan je 2005. godine, a talgo garniture su isporučene 2011. godine. Međutim, ovi moderni vozovi još uvijek ne saobraćaju, a najveći razlog za to je brzina vozova koju tračnice u našoj zemlji ne mogu podnijeti.

"To vam je isto kao da ste kupili devet Ferrarija, a nemate ih po čemu voziti", kazao je za Associated Press glasnogovornik Željeznica FBiH Samir Kadrić.

Ironija je to da se građani BiH voze sporim vozovima starim 40 godina dok skupocjeni vozovi, koji mogu razviti brzinu i do 240 kilometara na sat, stoje na depou željezničke stanice u Sarajevu. U isto vrijeme plaća se kredit koji je podignut za njihovu kupovinu.

Ispostavilo se da je kupovina, kaže Kadrić, bila greška. On pojašnjava da je, osim pruge koja nije prilagođena brzim vozovima, problem i održavanje vozova koje mnogo košta.

Vlada FBiH, piše AP, nikada nije osigurala 300 miliona eura potrebnih za rekonstrukciju pruge kojom su trebali voziti brzi vozovi.

"Ko god je naručio ove vozove trebao se zapitati kuda će ih voziti. Ko god je dao novac za ove vozove trebao se prethodno raspitati", kazao je Elvedin Gazić, jedan od putnika. Do sada još uvijek niko od čelnih ljudi Željeznica nije odgovarao za ovakav propust.

Prije tri godine iz Željeznica FBiH su najavljivali uvođenje pet dnevnih i četiri noćne garniture za saobraćaj prema Zagrebu, Beogradu, Ljubljani, Pločama, Budimpešti i dalje ka evropskim metropolama. Nažalost, od toga nije bilo ništa. Trenutno Uprava Željeznica Federacije BiH pregovara sa Turskom o iznajmljivanju talgo vozova.