Svjetsko istraživanje
21

Slično kao sa cigaretama: Naučnici žele na hranu staviti upozorenja u cilju smanjenja unosa mesa

S. Š.
Fotografija: Jack Hughes/Durham University
Fotografija: Jack Hughes/Durham University
Ljudi su navikli da vide upozorenja na duhanskim proizvodima koja ih upozoravaju na potencijalno smrtonosne rizike po zdravlje. Sada studija pokazuje da bi slično označavanje hrane moglo dovesti do smanjenja unosa mesa i mesnih prerađevina.

Istraživanje sa Univerziteta Durhamn otkrilo je da oznake upozorenja koje uključuju grafičku sliku - slične onima koje upozoravaju na impotenciju, bolest srca ili rak pluća na cigaretima - mogu smanjiti izbor mesa kao sastojka obroku.

To je promjena koja bi mogla imati materijalni utjecaj na budućnost planete, piše Guardian.

Prema nedavnoj anketi YouGov-a, 72 posto stanovništva Velike Britanije sebe klasificira kao mesojede. Međutim, Komitet za klimatske promjene (CCC), koji savjetuje vladu o njenim neto nultim ciljevima, rekao je da Velika Britanija mora smanjiti potrošnju mesa za 20 posto do 2030. i 50 posto do 2050. godine bi ih ispunila.

Upozorenja o pandemiji pokazala su se najefikasnijim u odvraćanju učesnika da jedu mesne opcije, smanjujući njihov izbor za deset posto, zatim zdravstvena upozorenja za osam posto, zatim klimatska upozorenja za sedam posto - ali istraživači kažu da razlike nisu statistički značajne i da učesnici su ocijenili klimatska upozorenja kao najvjerodostojnija.

Istraživači vjeruju da bi njihova otkrića mogla pomoći u poticanju promjena u gastronomskim izborima koji bi u konačnici mogli koristiti okolišu.

"Dostizanje neto nule prioritet je za naciju i planetu. Kako se već pokazalo da naljepnice upozorenja smanjuju pušenje, kao i konzumaciju slatkih pića i alkohola, korištenje oznake upozorenja na proizvodima koji sadrže meso moglo bi nam pomoći da to postignemo ako se uvede kao nacionalna politika", rekao je Jack Hughes, kandidat za doktorske studije koji je vodio studiju na Univerzitetu Durhamn.

Studija je objavljena u časopisu Appetite.