Teško ih je uočiti
66

Ovako izgledaju podmornice "domaće" izrade kojim droga stiže u Evropu

D. B.
Podmornice domaće proizvodnje koriste se za transport kokaina iz Južne Amerike u Evropu, a izgled jedne od njih otkriven je u priči koju je objavio BBC.

Riječ je o podmornici dugoj 20 metara, koja je napravljena od karbonskih vlakana. U podmornicu se ulazi kroz uski otvor u trupu gdje su tri muškarca preživjela 27 dugih dana i noći dok su plovili Atlantskim okeanom ispod površine. Unutrašnjost podmornice je tijesna, klaustrofobična i primitivna, a sunčeva svijetlost prolazi kroz pukotine u njenim zidovima. Podmornicom se upravlja pomoću okruglog kormila, a tu je i nekoliko osnovnih brojčanika te ključ pomoću kojeg se startuje. Dovoljan je i jedan pogled na ovo plovilo kako bi se zaključilo da je zapravo "smrtonosna zamka".

S obzirom na dizajn, može se zaključiti da su toplota i buka vjerovatno intenzivni jer se u stražnjem dijelu nalazi motor zajedno s 20.000 litara goriva. Posadu su činili dva rođaka iz Ekvadora te bivši španski bokser, koji su zajedno isplovili iz brazilske prašume. Prvo su plovili rijekom Amazon, hranili su se energetskim čokoladicama i konzervama sardine, a za vršenje nužde su koristili plastične kese. Prevozili su tri tone kokaina vrijednog više od 150 miliona dolara.

Međutim, podmornicu su 2019. godine pratile agencije za borbu protiv kriminala, a nakon što je stigla blizu obale Galicije, posada je uhapšena i smještena u zatvor.

Podmornica se sada kao trofej iz historije borbe protiv krijumčarenja droge nalazi na parkingu španske policijske akademije u Avili.

Borba protiv krijumčarenja droge i dalje traje, a još jedna slična podmornica otkrivena je prošlog mjeseca kod španske obale, ponovo u regiji Galicije. Vlasti se 20 godina bore da zaustave podmornice koje pokušavaju stići do Afrike i Evrope, a dosad su zaplijenile dvije. Razlog je činjenica da ih je veoma teško otkriti.

Vjeruje se da su do Evrope stigle stotine podmornica, a poznato je da je Stari kontinent drugo najveće tržište kokaina, odmah polije SAD-a. Ovo tržište ubrzano raste nakon pada tokom pandemije koronavirusa.

Veliki broj podmornica se nalazi u "vodenim grobovima" u Atlantiku, oko Kanarskih otoka i na drugim lokacijama nakon što su poslije istovara tereta namjerno potopljene. Većina ovakvih narko-podmornica pravi se u dubinama južnoameričke džungle, uglavnom u Gvajani u Surinamu.

Međutim, španska policija slavi važnu pobjedu u borbi protiv krijumčarenja droge te ističe da je nedavno pronašla 1,5 tona bazne kokainske paste. No, to nije sve, jer je operacija potvrdila da su se kolumbijski i meksički kriminalci povezali sa španskim bandama koje "rade" u Španiji.

UN je saopćio da je proizvodnja kokaina povećana za trećinu između 2020. i 2021. godine i to je najveće povećanje još od 2016. godine. Najviše droge dolazi u luku Antwerp u Belgiji, gdje je prošle godine zaplijenjeno rekordnih 110 tona kokaina. Ipak, to je samo 10 posto kokaina koji stiže u luku. Droga se distribuira u Nizozemsku i ostale dijelove Evrope. Zvaničnici luke kažu da, s obzirom na "cunami kokaina", nikad neće dobiti ovu bitku.

Kokainska kriza u Belgiji znači krizu u Evropi, a UN upozorava da su rivalske međunarodne bande sada udružene kao nikad ranije. Nakon njihovog uspjeha u Evropi, očekuje se da se prošire na Aziju i Afriku.