Debate u Francuskoj
0

Je li pod nikabom slobodna žena ili "pokretni kovčeg"?

Sarajevo-x.com
Kendra s porodicom
Kendra s porodicom
Francuska je jedna od evropskih zemalja koje razmatraju zabranu nošenja islamskih velova, a već za nekoliko sedmica mogle bi biti uvedene restrikcije muslimankama koje nose nikab. Priču o tome u četvrtak je objavio BBC.

U malom parku u Avignonu Kenza Drider (31) trčkara po teniskom terenu igrajući i vičući na svoju protivnicu. U cijelom prizoru ne bi bilo ništa neobično da plava tkanina ne prekriva cijelo njeno tijelo sve do tla, njenu kosu, ramena, pa i cijelo lice, osim očiju.

Kenza je rođena u Francuskoj, ali je imigrantica iz Maroka. Nikab nosi više od deset godina i jedna je od 2.000 muslimanki u Francuskoj sa takvim načinom odijevanja. U toj zemlji danas ima preko pet miliona muslimana.

Vraćanje u prošlost

Posljednju godinu dana vode se žučne rasprave o integraciji muslimana u francusko društvo i o tome šta zapravo znači biti Francuz. Predloženo je i da prekrivanje lica ljudi koji rade u javnim službama poput bolnica, ureda i sredstava javnog saobraćaja bude zvanično zabranjeno. Pa iako je vlada upozorena da bi potpuna zabrana mogla biti nezakonita, i dalje postoji bojazan da bi muslimankama mogli zabraniti nošenje nikaba.

"Zašto da se vraćamo srednjovjekovnoj tradiciji?" pita Andre Gerin, komunista u parlamentu. "Za mene je žena s kompletnim velom koji joj prekriva i lice zapravo pokretni mrtvački kovčeg."

Upravo je Gerin prvi počeo otvoreno govoriti o tome da se nikab treba zabraniti. Tada je bio gradonačelnik Lyona i uvidio je kako se sve više žena pokriva po licu. Prema njegovom uvjerenju, to su fundamentalisti.

"Takve žene kontrolišu", dodaje on.

Ispod nikaba su slobodne žene

Kenza Drider se sa njim uopšte ne slaže. Kaže da je samovoljno kupila prvi nikab još prije 11 godina. Ova majka četvero djece otkriva i da je jednog dana kad je s mužem krenula u kupovinu odlučila da ga stavi i nikad ga više nije skinula u javnosti.

"Moj muž je dobro znao da se on ne pita za to hoću li takva izaći vani ili ne", kaže Drider i dodaje da je njen suprug jedva pristao da takva krene vani.

Za sve žene koje su odlučile nositi nikab ona kaže da je to "njihova lična odluka, njihovo pravo" da učine šta žele.

Feministkinja i filozof Elizabeth Badinter ima svoju teoriju o statusu žena. Ističe da postoje tri principa u francuskom društvu - sloboda, jednakost i bratstvo. Skrivanjem lica smatra da muslimanke krše jedno od njih.

"Žena koja krije svoje lice je u superiornijem položaju od mene", objašnjava Badinter. "Ona mene vidi, ali odbija da i ja vidim nju."

Ona također dodaje da podržava svačiju vjeru, ali dok je ona u privatnoj sferi.

Ignorantski odnos države

Ipak, muslimani u Francuskoj često imaju osjećaj da ih se ignoriše. Potvrđuje to i Kenza Drider koja kaže da nije istina da se muslimani ne žele integrisati, već im država ne dopušta da to i učine, što je, tvrdi ona, velika razlika.

Kenza ima poruku za francuske vlastodršce: "Svi oni koji govore o slobodi, jednakosti i bratstvu ne razumiju Republiku Francusku. Sloboda znači pravo mišljenja i izražavanja. Jednakost znači ne suditi drugačijima, a bratstvo znači podršku francuskog naroda francuskom građaninu."