Beograd
0

Jat Airways potvrdio da je Zlatko Glušica njihov pilot

FENA
Foto: AFP
Foto: AFP
Pilot indijskog aviona koji je jutros doživeo nesreću prilikom sletanja u gradu Mangalor, Zlatko Glušica, je na spisku zaposlenih JAT Airwaysa, potvrdila je Tanjugu predstavnica za odnose sa javnošću JAT-a Željka Stojanović.

Ona je rekla da Glušica u Indiji radio posljednje tri godine, sa još 20-ak JAT-ovih pilota, kojima je trenutno staž u mirovanju u matičnom preduzeću.

JAT Airways je krajem 2006. godine potpisao s predstavnicima Air India pismo o namjerama, kojim je obuhvaćeno i "iznajmljivanje" neangažovanih JAT-ovih pilota indijskoj kompaniji, na šest do 12 mjeseci, školovanje indijskih pilota u JAT-ovoj pilotskoj akademiji u Vršcu i Beogradskom školskom centru, kao i komercijalna saradnja za letove u SAD-u i Kanadu, preko Beograda.

Od kada je JAT u krizi i ima smanjen broj letova, pa su i plaće manje nego u dugim aviokompanijama, veliki broj pilota odlazi da radi u inostranstvo, ali pri tom ne raskidaju radni odnos, već ulaze u status mirovanja, što znači da im se uplaćuju doprinosi, ali ne primaju plaću i druge prinadležnosti.

Kompanije u koje JAT-ovi kapetani odlaze najčešće su iz Singapura, Turske, Maroka, Tunisa, Kine, pa čak i dalekog pacifičkog ostrva Nauru. Mnogi od njih veoma su zainteresovani i za rad u Albaniji, čija je nacionalna aviokompanija u usponu, nabavlja nove avione i traži posade kojima se nudi plaća od 6.500 eura i plaćen stan.

JAT je prije samo pet godina imao 290 kapetana i kopilota, da bi danas ostala samo 162 letača i 16 aviona, od kojih je 12 u ispravnom stanju.

Prosjek zarade pilota JAT-a je 2.400 eura, dok njihove kolege u Albaniji zarađuju 6.500, u Bugarskoj 5.500, Hrvatskoj 7.500 eura, koliko zarađuju i piloti u Turskoj.