Dekarbonizacija grada
102

Beč počeo koristiti prvi komunalni kamion na vodik

B. R.
Bečki komunalni kamion na vodik (Foto: PID/Votava)
Bečki komunalni kamion na vodik (Foto: PID/Votava)
U Beču je u probnoj upotrebi prvi komunalni kamion na vodik koji se smatra gorivom budućnosti.

Kako su saopćile bečke vlasti, riječ je o vozilu na električnu energiju koja je proizvedena sagorjevanjem vodika.

"Teška komercijalna vozila s alternativnim pogonom predstavljaju poseban izazov, zbog čega je ova probna vožnja posebno važna za našu komunalnu službu za zbrinjavanje otpada", izjavio je Jurgen Czernohorszky, član bečke vlade za zaštitu klime, te dodaje da će testnu upotrebu vozila pratiti i stručnjaci sa Tehnološkog univerziteta u Beču.

Novo vozilo bečke komunalne službe je u pogonu veoma tiho i bez emisija ispušnih plinova. Dvije vodonične gorivne ćelije, svaka po 30 kilovati, pune tokom vožnje bateriju kapaciteta od 85 kilovat-sati koja daje energiju za pogon dva elektromotora. I pogon i rad nadgradnje, odnosno sabijanje otpada i pražnjenje kontejnera su električni.

Sa sopstvenom težinom od 17 tona vozilo ima zapreminu sakupljanja od 23 kubna metra. Domet kamiona za odvoz smeća na vodik je 160 kilometara.

U poređenju sa dva električna kamiona za smeće, može preći, kako su naglasile bečke vlasti, dvostruko veću razdaljinu za prikupljanje te se može vrlo brzo i napuniti gorivom. Nizak položaj sjedišta za vozača u niskopodnoj kabini omogućava dobar pogled direktno ispred vozila prilikom vožnje.

Trenutno se vozilo na vodik testira na Dunavskom ostrvu gdje ima mnogo pješaka i biciklista te sigurnost prilikom odvoza smeća igra veliku ulogu. Prema ciljevima zacrtanima u klimatskom planu Grada Beča, gradski vozni park trebao bi u narednim godinama postati klimatski neutralan.

Trenutno vozni park ima 3.100 vozila, od čega njih 183 vozi na električni pogon, od toga 111 električnih automobila. Ostalo čine specijalna ili teretna vozila. U Beču su dva električna vozila za prikupljanje otpada već neko vrijeme u upotrebi. Naučnici s Tehničkog univerziteta u Beču prate rad ovih vozila i prikupljaju informacije koje će koristiti za proširenje voznog parka.

Dosadašnji rezultati, dobijeni na temelju parametara i kriterija poput pređenih kilometara te broja pražnjenja spremnika, više su nego zadovoljavajući, saopćile su bečke vlasti.