FOTO / Sve više poginulih u saobraćajnim nesrećama na magistralama
U Federaciji BiH je tokom 2012. godine zabilježeno 7,1 posto manje saobraćajnih nesreća u odnosu na 2011. godinu. Tokom 2012. godine poginulo je 158 osoba, što je za 12 osoba manje nego u 2011. godini.
"Smanjen je broj teže i lakše povrijeđenih osoba, a bilježimo i smanjenje uzročnika nesreća poput konuzimacije alkohola i prekomjerne brzine. Za ovo su zaslužna kantonalna ministarstva unutarnjih poslova koja su doslijedno radila na provođenju Akcionog plana 'Polazne osnove strategije sigurnosti saobraćaja FBiH 2008.-2013.'. Kroz ovaj projekt potakli smo na aktivnost sve aktere u segmentu sigurnosti saobraćaja, od onih koji se bave cestama pa do onih koji se bave tehničkim pregledima", rekao je vođa ekspertnog tima FMUP-a Kemal Ademović.
Prebrza vožnja, kao i vožnja pod utjecajem alkohola, uzroci su gubljenja ili ugrožavanja ljudskih života u 50 posto slučajeva. Tehnička neispravnost vozila, umor i upotreba mobitela također su uzroci koji nisu zanemarivi.
Kako bi se spriječila prebrza vožnja, u sklopu akcionog plana postavljene su i kamere, odnosno pokretni i nepokretni radari koji ograničavaju brzinu vožnje. Ovo se pokazalo vrlo uspješnim.
"Tokom prošle godine nabavili smo po jedan stacionarni radar u svakom kantonu, a u ovoj godini ćemo nabavljati pokretne. Pokazalo se vrlo uspješnim, pogotovo u Hercegovačko-neretvanskom kantonu, gdje je, zahvaljujući stacionarom radaru na magistralnom putu, smanjen broj saobraćajnih nesreća za 50 posto", istakao je Ademović.
No, gledajući područje cijele FBiH upravo na magistralnim cestama pogine najviše osoba. U 2012. godini zabilježeno je povećanje od 14 posto u odnosu na 2011. godinu.
Ljudske živote i dalje najviše odnose saobraćajne nesreće u naseljenim mjestima, pa je tako u 2012. godini poginulo 14.250 osoba. U odnosu na 2011. godinu taj broj je smanjen za 2,2 posto.
"Međutim, iako je trend smanjenja broja poginulih, teže i lakše povrijeđenih u protekloj godini, društvena zajednica trpi ogromne ljudske i materijalne resurse koji su nenadoknadivi, a ogledaju se u enormnim izdvajanjima za rehabilitacije, liječenja, sanacije, zapošljavanje i drugo što utječe na umanjivanje ekonomske osnovice društva", rekao je Osman Lindov, član ekspertnog tima.
Zakon važi za sve
U narednom periodu predviđen je nastavak provođenja mjera iz Akcionog plana, a ekspertni tim je inicirao promjenu Zakona o prekršajima, gdje se između ostalog predlaže da kazna za one koji upravljaju vozilom bez položenog vozačkog ispita bude 400 maraka (sada je 100 KM).
"Zakon treba važiti za svakoga i svako ko počini prekršaj, bez obzira na kojoj poziciji se nalazio, treba biti sanskcionisan", kazao je Ademović.