{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Istražna komisija o pogibiji Trajkovskog: Uzrok nesreće serija propusta

23.12.2014. u 20:15
5
10
Istražna komisija o pogibiji Trajkovskog: Uzrok nesreće serija propusta
5
Istražna komisija o pogibiji Trajkovskog: Uzrok nesreće serija propusta
Mjesto pogibije Borisa Trajkovskog (Foto: Arhiv)
U izvještaj Istražne komisije, koji je predat Tužilaštvu i Ministarstvu saobraćaja i komunikacija, navodi se da prije pada aviona u kojem je poginuo makedonski predsjednik Boris Trajkovski nije došlo do eksplozije ni požara, kao i da nema tragova koji bi upućivali na diverziju ili teroristički akt, javila je večeras Federalna televizija.
Na nesreću u kojoj je stradala sva posada i putnici, među kojima i makedonski predsjednik Boris Trajkovski utjecala je serija kritičnih propusta, događaja i uvjeta. Kao direktni uzrok nesreće navedeno je spuštanje aviona ispod minimalnog propisanog nivoa.

Faktori koji su doveli do pada aviona su:

- nedovoljna, nekvalitetna i nepotpuna priprema posade za prilaz i slijetanje

- ignorisanje informacija kontrolora leta o trenutnoj meteorološkoj situaciji

- pogrešno određivanje finalne tačke za prilaz, što je dovelo do ranijeg početka snižavanja

- isključenje autopilota u fazi prilaza

-nedovoljan timski rad članova posade

-neodržavanje horizontalnog leta od pilota i nedgovarajuća reakcija kopilota.

Posada promijenjena neposredno prije leta, zabilježeni propusti

Posada aviona je promijenjena 15 dana prije leta, no, nije bila dovoljno pripremljena. Pilot i kopilot su samo djelimično bili upoznati sa vremenskim stanjem, a avion, iako ima uvjerenje o plovidbenosti, bio je neplovidben.

U izvještaju se navodi da tzv. "crna kutija", koja bilježi ključne parametre leta, nije bila ispravna, a posada nije odradila standardnu pripremu za neprecizni prilaz.

Da kojim slučajem autopilot nije bio isključen u završnoj fazi prilaženja, avion bi mjesto pada preletio na visini od 68,72 metra.

Za razliku od prve istrage u kojoj je kao uzrok pada aviona navedena greška pilota, nova komisija je nakon dvogodišnje istrage utvrdila i sistemske propuste koji su indirektno doveli do nesreće.

Navedeno je da Uprava za civilnu vezdušnu plovidbu Makedonije nije bila stručno, kadrovski i organizaciono osposobljena, baš kao i Sektor za avionski prijevoz i održavanje aviona Službe za opće i zajedničke poslove Vlade Republike Makedonije.

U izvještaju piše i da su zrakoplovne vlasti dovele do toga da opadne nivo sigurnosti cijelog sistema civilnog zrakoplovstva u Republici Makedoniji. Kod letačkog osoblja je bilo propusta u sistemu obuke za posebna ovlaštenja, koja se upisuju u letačke dozvole. Osoblje nije odlazilo na redovne godišnje provjere na simulatoru, a otkriveni su i česti prekidi u kontinuitetu letenja. To se odrazilo na sigurnost i neposredno doprinijelo nesreći.

Kao indirektne uzroke nesreće komisija je navela i složenu meteorološku situaciju i nepouzdano navigacijsko sredstvo u Mostaru, koje na određenim mjestima gubi signal zbog konfiguracije tla.

Optužbe na račun SFOR-a

Ranije je bilo i optužbi koje su se odnosile na SFOR, prema kojim su vojnici pet sati skrivali lokaciju aviona. Međutim, u novom izvještaju se odgovornost SFOR-a ne spominje.

SFOR je bio nadležan za ukupno stanje i funkcionisanje Aerodroma Mostar. U tom kontekstu bio je odgovoran za kontrolu leta, uspostavljanje, izradu procedura i tačnost podataka u procedurama prilaženja. Također, sistem komunikacije je bio pod nazorom i organizacijom SFOR-a. Usluge kontrole letenja su pružali vojni kontrolori letenja Francuske zrakoplovne jedinice, koji ne posjeduju civilne dozvole kontrolora letenja.

Ovo je bila druga istraga o avionskoj nesreći u kojoj je osim predsjednika Trajkovskog poginulo još osam osoba.

Trajkovski je putovao avionom na Međunarodnu konferenciju u Mostar 26. februara 2004. godine. Avion je udario u Matića brdo kod Mostara, samo nekoliko kilometara od aerodroma.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: