BiH
8

Žuljević: Odobravanje antikoruptivnih zakona jedinstvena šansa

FENA
Delegat Aner Žuljević rekao je na današnjoj sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH, koja je u toku u Sarajevu, da je odobravanje seta antikoruptivnih zakona, predloženih iz Federalne vlade, jedinstvena šansa da u Federaciji zaživi efikasna borba protiv korupcije i organiziranog kriminala jer sadašnje stanje "jede i posljednje djeliće sistema".

On je odbacio primjedbe delegata Ive Tadića da je predlaganje ovakvog seta propisa predizborni trik.

Žuljević smatra da se odobravanjem zakona otvara šansa "našoj djeci" da žive u boljim prilikama jer ovi propisi, kako je dodao, itekako imaju veze s ekonomskim stanjem u društvu.

U setu antikoruptivnih zakona, kojim je Vlada premijera Nermina Nikšića najavila odlučnu borbu protiv pojava korupcije, organiziranog i drugih teških oblika kriminala, osim zakona o sprečavanju korupcije, predloženi su i zakon o oduzimanju nelegalno stečene imovine te odgovarajuće izmjene u krivičnom zakonodavstvu Federacije BiH, kao i dopune Zakona o sudovima i novi zakon o prekršajima.

Po riječima federalnog ministra pravde Zorana Mikulića, koji je danas delegatima obrazložio predložene zakone, dopunom Zakona o sudovima u FBiH omogućava se stvaranje mehanizama za propisivanja nadležnosti Vrhovnog suda FBiH posebnim federalnim zakonom.

Kad je riječ o Prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o krivičnom postupku, njime se stvaraju normativni preduvjeti za nesmetanu primjenu odredaba budućeg zakona o suzbijanju korupcije i organiziranog kriminala u FBiH, odnosno usklađivanje odredaba ova dva propisa.

Narednim prijedlogom antikoruptivnog zakona - o suzbijanju korupcije i organiziranog kriminala u Federaciji BiH, između ostalog se uređuje uspostava posebnih organizacionih jedinica Federalnog tužilaštva i Vrhovnog suda FBiH, koji bi bili stvarno i mjesno nadležni u vršenju funkcija krivičnog gonjena i suđenja u postupcima za krivična djela organizovanog kriminala, korupcije, međukantonalnog kriminala i drugih oblika privrednog i teškog kriminala.

"Cilj donošenja ovog zakona je da cjelokupni sistem krivičnog pravosuđa u FBiH bude što efikasniji, a što je opravdano očekivanje cijele društvene zajednice", navedeno je u obrazloženju predlagača.

Zakonom se uvodi institut saradnika pravosuđa, koji bi trebao znatno doprinijeti efikasnijem otkrivanju, razjašnjavanju i dokazivanju svih oblika organiziranog kriminala.

Kako je navedeno, ovo rješenje predstavlja najveći mogući konsenzus svih strana uključenih u proces izrade teksta zakona.

Po riječima ministra Mikulića, Vlada FBiH je u Prijedlogu zakona o oduzimanju nezakonito stečene imovine navela da je osnovni cilj da na sveobuhvatan, prezican i jednostavan način budu uređena pravila postupka unutar kojeg će biti moguće efikasno otkriti, osigurati i, po potrebi, privremeno oduzeti (do donošenja odluke Suda o trajnom oduzimanju) imovinsku korist proisteklu iz zakonom zabranjenih i kažnjivih radnji koje imaju obilježja krivičnog djela.

Poseban cilj ovog zakona je uspostava efikasnih mehanizmama za upravljanje imovinom koja je, na osnovu ovog i drugih zakona u FBiH, privremeno ili trajno oduzeta.

"Prema Prijedlogu novog zakona, niko ne može zadržati imovinsku korist pribavljenu krivičnim djelom, a sva imovina koja je trajno oduzeta postaje vlasništvo FBiH", navedeno je u obrazloženju Vlade FBiH.

S ciljem obavljanja poslova i provođenja mjera predviđenih zakonom o oduzimanju nezakonito stečene imovine krivičnim djelom, predviđeno je formiranje federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom, čije bi sjedište bilo u Sarajevu, a moglo imati i posebne organizacione jedinice izvan sjedišta.

Predloženim zakonom o prekršajima otklanjaju se smetnje u radu inspekcijskih organa i pokreće postupak harmonizacije rješenja u legislativi iz oblasti prekršaja u FBiH s važećim propisima o prekršajima na nivou BiH i Republike Srpske.

Također se otvara prostor za izmjenu i dopunu drugih propisa koji sadrže kaznene odredbe iz oblasti prekršaja, jer se ovim zakonskim rješenjem određuje novi okvir za propisivanje kazni s tendencijom povećanja donje i gornje granice u propisivanju novčane kazne.

"Prema posljednjim dostupnim informacijama, važeće zakonsko rješenje pokazuje niz manjkavosti i nedorečenosti u regulisanju predmeta prekršajnog postupka, što se posebno ogleda u oblasti prinudne naplate novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku", navedeno je, između ostalog, u obrazloženju Vlade FBiH.