BiH
80

Zeničanin najmlađi koordinator UN-a za izbjeglice: Nastojimo pomoći sirijskoj djeci

Piše: Semir Hambo
Danijel Čuturić/Foto: Klix.ba
(Foto:D.Čuturić/Relief International)
Da se upornost i trud u obrazovanju uvijek isplate, najbolji primjer je Zeničanin Danijel Čuturić koji je svoj obrazovni proces započeo u BiH, nastavio u Norveškoj, Estoniji i Italiji, te okončao na prestižnom Univerzitetu Oksford. Rezultati su došli veoma brzo, jer je Danijel nakon toga počeo raditi kao najmlađi koordinator za obrazovanje pri Ujedinjenim nacijama (UN) na Bliskom Istoku.

U razgovoru za Klix.ba Danijel ističe kako je njegovo nezadovoljstvo obrazovnim sistemom u BiH i angažovanje na obrazovnim projektima u sektoru nevladinih organizacija, bilo klica koja ga je podstakla da se aktivnije počne baviti obrazovanjem uopće.

Danijel je magistarski studij upisao na Univerzitetu Oksford, na odjelu za Međunarodno i komparativno obrazovanje, nakon čega je počeo raditi kao najmlađi koordinator za obrazovanje pri UN-u na Bliskom Istoku. Kada uporedi obrazovne sisteme u BiH i u inozemstvu Danijel ističe kako se često o našem obrazovanju govori u krajnjim kategorijama, kao odličnom, ili vrlo lošem, a bazirano na (ne)uspjehu pojedinaca.

"Mislim da je glavna karakteristika našeg obrazovnog sistema usmjerenost na činjenice i njihovu reprodukciju, a možda najbolji primjer za mene je bilo ispitno pitanje za predmet moderne historije svijeta, koji sam polagao i u SAD-u i u BiH. Kod nas je pitanje glasilo: Drugi svjetski rat (piši sve što znaš), a u SAD-u: Uporedi trenutna dešavanja u Evropi sa dešavanjima iz 1930-ih kroz prizmu Životinjske farme Georga Orwella. Ovo drugo pitanje zahtjeva visoke metakognitivne sposobnosti učenika, kao što su traženje uzročno-posljedičnih veza i deduktivno rezonovanje, dok pitanje sa našeg univerziteta zahtijeva da ste u stanju samo što više zapamtiti", ističe Danijel Čuturić.

Muke u obrazovanju sirijske djece u izbjegličkim kampovima

Zbog toga naš sagovornik smatra da je u BiH neophodna hitna reforma obrazovnog sistema, počevši od reformi nas do reformi učiteljske profesije.

Trud i upornost Danijelu su omogućili da obrazovanje sagleda na drugačiji način, nudeći mu brojne i jedinstvene mogućnosti u karijeri.

"Trenutno radim kao Menadžer za obrazovanje u sirijskim izbjegličkim kampovima u Jordanu u kojem se trenutno nalazi više od 600.000 izbjeglica, što predstavlja veliki izazov za malu zemlju kao sto je Jordan. Sirijska kriza je ušla u svoju petu godinu, što bi moglo značiti da će jedna cijela generacija mladih Sirijaca biti izgubljena, jer nije išla u školu, ili nije imala pristup kvalitetnom obrazovanju", objašnjava Čuturić.

U kakvim uslovima se trenutno odvija obrazovanje u sirijskim izbjegličkim kampovima, najbolje govore primjeri da u učionicama boravi i do 100 djece, te da je struja dostupna samo nekoliko sati tokom noći. Djeca moraju raditi tokom dana da bi roditeljima omogućili dodatni izvor prihoda. Mnogi roditelji ženskoj djeci ne dozvoljavaju da napuste kontejnere u kojima su smješteni te da idu u školu, jer smatraju da to njima nije potrebno, ili se boje za njihovu sigurnost, a ako nisu pohađali školu dvije i više godina, a mnogi nisu jer su im škole u Siriji razrušene, prema jordanskom zakonu više ne mogu ići u školu.

"Zbog toga mi, u partnerstvu sa UNICEF-om i jordanskim ministarstvom obrazovanja organizujemo cijeli niz obrazovnih aktivnosti, uključujući dopunsku, formalnu i neformalnu nastavu, kao i psihosocijalnu pomoć, strukturirane rekreativne aktivnosti i životne vještine", ističe Čuturić.

Danijel je nedavno imao čast da bude izabran među 1.200 aplikanata koji su održali govor o ljudskim pravima i obrazovanju pred ličnostima kao što su Kofi Annan, nadbiskup emeritus Desmond Tutu, profesor Muhammad Yunus, Bob Geldorf i brojni drugi.

Zbog toga Danijel poručuje svim mladim ljudima u BiH da budu hrabriji i odlučniji, naročito kada je riječ o njihovom obrazovanju.

"Treba biti hrabar i jednostavno odlučiti izaći iz svoje zone komfora i ući u nepoznato. Jedino tako ćete biti u stanju definirati sebe, svoje identitete, svoju misiju u životu i zapravo pronaći ono što volite i u čemu možete pomoći svojoj zajednici, čovječanstvu. Za mene je to bio moj prvi odlazak na studije u inozemstvo u 20. godini, koji je promijenio moj život i ukupna razumijevanja. Jer ako ne vidite i iskusite drugo i drugačije, nećete nikada znati da li je ono što imate dobro ili se može još poboljšati, zamijeniti ili odbaciti. Ono što imate postaje jedino moguće, vaš miraz i sudbina", zaključuje Čuturić.