"Direktna šteta za ŽFBH se manifestuje kroz smanjenje prijevoza za oko 3.500 tona dnevno, dok su indirektne štete nesagledive“, rečeno je Feni u ŽFBiH.
Oko 300 vagona stoji i čeka na prijevoz, s tendencijom rasta, što stvara velike troškove, posebno za strane vagone za koje ŽFBiH mora platiti najamninu, koja iznosi 20-25 eura dnevno za jedan vagon, te druge materijalne troškove.
U Pločama na prijevoz čeka 72.180 tona uglja za GIKIL - Lukavac, 16.744 tone boksita za potrebe BIRAČ-a iz Zvornika i 9.009 tona šećera za SCO-Brčko.
“Pored natovarenih vozova koji čekaju na otpremu, postoji potreba za utovarom novih količina roba i njihovog prijevoza, što se trenutno ne može izvršiti zbog štrajka ŽRS. Osim toga, utovar robe u drugim zemljama i prijevoz kroz tranzitne zemlje za naše korisnike je obustavljen, a posljedice će se osjećati i dugo nakon obustave štrajka”, ističu u ŽFBiH.
ŽFBiH je izrazio žaljenje zbog nastale situacije i vjeruju da će njihovi komitenti iznaći rješenja za funkcioniranje proizvodnih procesa do normalizacije željezničkog saobraćaja uzrokovanog štrajkom u ŽRS.
Također, ŽFBiH su s ovim upoznale nadležne organe i institucije kako bi preduzeli aktivnosti u cilju normalizacije željezničkog saobraćaja u BiH.
Zbog generalnog štrajka radnika Željeznica RS veliku štetu trpi kompletna privreda Bosne i Hercegovine i prijeti potpunoj obustavi proizvodnje velikih privrednih subjekata GIKIL Lukavac, BIRAČ Zvornik, Arcelor Mittal Zenica, SCO Brčko i dr.