biznis
0

Apel Željeznicama RS iz Gikila

Sarajevo-x.com
Proizvodnja u Global Ispat koksnoj industriji Lukavac, koja direktno zavisi od željezničkog saobraćaja, ugrožena je zbog štrajka radnika Željeznica RS-a koji su od 8. juna 2011. godine u potpunosti obustavili saobraćaj.

Stanje u GIKIL-u je alarmantno što je navelo menadžment i uposlenike ove kompanije da pozovu štrajkače Željeznica RS-a da razmisle o posljedicama koje će štrajk ostaviti na firme koje ovise od željezničkog saobraćaja kao i na njihove uposlenike. Dakle, svojom obustavom rada željezničari ugrožavaju jednog od svojih najvećih poslovnih partnera, direktno i dugoročno ugrožavajući sami svoju budućnost.

Menadžment GIKIL-a uputio je pismo svim predstavnicima vlasti u Bosni i Hercegovini kojim upozoravaju na situaciju u kojoj se ova kompanija nalazi. Uprava GIKIL-a ističe da su trenutne zalihe uglja za koksovanje svedene na 48 sati proizvodnje, dok za normalan rad fabrike nedostaju dvije komponente uglja koji dolazi iz Luke Ploče. Fabrika za proizvodnju vještačkih đubriva također, ima sirovina za još dva dana, nakon čega bi mogla stati, ukoliko amonijak ne dođe u tvornicu. Upozoravaju da će u slučaju nastavka štrajka narednih nekoliko dana biti prinuđeni da pristupe gašenju proizvodnje koksa.

Blokada saobraćaja zaustavila je dopremu uglja i plasman koksa, što je direktno dovelo u pitanje održivost potpisanih ugovora, koji jedino mogu osigurati budućnost za 1.150 uposlenika GIKIL-a, ali i željezničara koji se blokadama sami dovode u još težu poziciju.

Iz čeličane iz Smedereva, koja je jedan od najvećih GIKIL-ovih kupaca došlo je i pismo upozorenja u kojem između ostaloga stoji:

"Molim Vas da još jednom učinite maksimum napora u razgovorima sa Železnicom Republike Srpske, kako bi se održao minimum optreme vozova sa koksom za USS Srbija. U protivnom, postoji opasnost da se poremeti postojeći režim proizvodnje. Naime, proizvodnja na Visokoj peći je organizovana tako da zahteva dopremu koksa iz Lukavca prema dogovorenoj dinamici (tri voza u dva dana). Napominjem da nam je proizvodnja već znatno smanjena time što radimo sa 50% kapaciteta", ističu iz USS Smederevo.

Iz Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine također je došlo pismo u kojem se navodi da zbog reduciranog saobraćaja nisu u mogućnosti ispoštovati ugovore prema velikim privrednim subjektima kao što su GIKIL Lukavac, BIRAČ Zvornik, te Arcelor Mittal Zenica:

"ŽFBH zbog generalnog štrajka ŽRS trpe velike štete. Direktna šteta za ŽFBH se manifestuje kroz smanjenje prijevoza za cca 3.500 t dnevno, dok su indirektne štete nesagledive. Već danas oko 300 vagona stoji i čeka na prijevoz sa tendencijom rasta iz sata u sat, što nam stvara velike troškove, posebno za strane vagone za koje moraju platiti RVI - najamninu, koja iznosi 20-21 eura dnevno za jedan vagon. Pored natovarenih vozova koji čekaju na otpremu, postoji potreba za utovarom novih količina roba, kojima ne udovoljavamo zbog nemogućnosti prijevoza istih uslijed štrajka ŽRS", stoji u pismu.

GKIL je već počeo sa smanjenjem proizvodnje koksa i trenutno radi sa 75% kapaciteta, a ako se nastavi sa štrajkom nastaviti će se i smanjenjem proizvodnje do tehničkog minimuma. Da bi se bar djelomično ublažile posljedice nastale situacije angažovani su kamioni radi obezbjeđenja uglja što ni u kom slučaju ne može zadovoljiti potrebe GIKIL-a, niti riješiti problem.

Iz GIKIL-a još jednom apeluju na štrajkače da razmisle o posljedicama i da učine sve što je u njihovoj moći da teretni saobraćaj krene sa radom, kako bi se štete u GIKIL-u, ali u drugim kompanijama koje ovise o Željeznici RS-a svele na minimum.