BiH
6

Ulaganje u obrazovanje treba prestati tretirati kao potrošnju

FENA
Međunarodna konferencija o predškolskom odgoju i obrazovanju završena je danas u Sarajevu ukazivanjem na značaj generalno obrazovnog sistema, te da u ovoj državi ulaganje u obrazovanje treba prestati tretirati kao potrošnju i da se konačno mora početi tretirati kao investicija.

Federalni ministar obrazovanja Damir Mašić kazao je na zatvaranju skupa da zajednički treba uložiti napore da se ne smanjuje iznos sredstava iz budžeta namijenjenih za obrazovanje, tamo gdje su ta sredstva najpotrebnija.

"Neka zaključci ove konferencije označe početak novog dijaloga i onoga što ćemo nastaviti zajednički raditi", istakao je ministar Mašić sudionicima skupa.

Putem aktivnosti u protekla dva dana sudionici su zaključili da je potrebno razmotriti mogućnost šire primjene određenih metoda koje su se već pokazale uspješnim u praksi, a ne zahtijevaju velika sredstva.

Tu se, rečeno je, prvenstveno misli na integrativne centre za rani rast i razvoj koji bi bili dopuna postojećem sistemu predškolskog odgoja i obrazovanja.

Istaknuta je i potreba stručnog usavršavanja odgajatelja, direktora i stručnih suradnika u predškolskim ustanovama, te kazano da su skupovi ove vrste mali doprinos tome.

Ministar Mašić naglasio je da se, u skladu s razvojem demokratskog društva, sve više treba afirmirati pedagoški pluralizam koji podrazumijeva postojanje različitih pedagoških pravaca kao što su npr. waldorfska i montessori pedagogija koje su prezentirane na ovom skupu i imaju specifičnosti kad je u pitanju predškolski odgoj i obrazovanje.

"Iako se razlikuju u pristupu na koji način treba organizirati odgojno obrazovni rad za djecu predškolskog uzrasta, slažu se u poimanju tog uzrasta kao izuzetno važnog i temelja za daljnji uspješan nastavak obrazovanja i kreiranja zdravih i stabilnih ličnosti", kazao je.

Kao jedan od zaključaka ministar Mašić je naglasio i potrebu dodatnog podizanja kvalitete predškolskog odgoja i obrazovanja u cijeloj BiH, a standardi kvalitete moraju i trebaju postojati na nivou cijele države.

EU, kao jedan od ciljeva koji treba postići, do 2020. godine je odredila postizanje stope obuhvata od 95 posto predškolskim odgojem i obrazovanjem za djecu uzrasta od četiri godine do polaska u školu.

"Stoga, u kontekstu i evropskih integracija, sve veći akcent će biti, i već jeste, na uspješnoj organizaciji predškolskog odgoja i obrazovanja", kazao je ministar Mašić.

Organizacijom ovog skupa, Federalno resorno ministarstvo je imalo namjeru odgajateljima, predstavnicima vlasti, ali i javnosti prezentirati saznanja o različitim koncepcijama, modelima i pristupima u predškolskom odgoju i obrazovanju.

"Iskazana je i spremnost, da, u suradnji s drugim ministarstvima i partnerskim organizacijama nastavimo raditi na zajedničkim ciljevima od kojih je jedan i povećanje obuhvata djece predškolskim obrazovanjem, ali i ujednačavanje uvjeta u kojima se realizira predškolski odgoj i obrazovanje, kao i modernizacija nastavnih metoda", kazao je ministar Mašić.

Naglasio je važnost cjelovitog razvoja djeteta s fokusom na razvijanja njegove kreativnosti i stvaralaštva što je jedino moguće u stimulativnoj podsticajnoj sredini.

Konferencija zvaničnog naziva "Mogućnosti uvođenja inovativnih modela i metoda odgojno-obrazovnog rada" prva je takve vrste u BiH, a sudjelovali su domaći i međunarodni eksperti, te direktni akteri uključeni u predškolski odgoj i obrazovanje i predstavnici vlasti.