Monitoring ACIPS-a
0

FOTO / Portal Sarajevo-x.com najravnomjernije pratio predizbornu kampanju

Piše: A. Panjeta
(Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
(Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
Portal Sarajevo-x.com je, u odnosu na sve medije, najravnomjernije pratio ovogodišnju predizbornu kampanju i pružio pregled aktivnosti najvećeg broja stranaka i kandidata, kazala je Ena Omeragić, glasnogovornika ACIPS-a, na prezentaciji preliminarnih rezultata monitoringa predizbornih kampanja za Opće izbore 2010. godine.
(Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
(Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
"Mediji iz RS-a, sa izuzetkom BN televizije, dali su neproporcionalno više medijskog prostora stranci SNSD, u odnosu na ostale stranke iz RS-a. Kuriozitet ove kampanje je i pojačana aktivnost samih stranaka na internetu", kazala je Omeragićeva, iznoseći rezultate monitoringa koji je u proteklom periodu provodila Asocijacija alumni centra za interdisciplinarne i postdiplomske studije (ACIPS). Za razliku od Udruženja "BH novinari" koje nije željelo objaviti konkretne podatke, ACIPS je izašao sa detaljima o tome koliko je koji medij pratio određene stranke.

Zanimljivo je da je prema rezultatima analize, na BHT-u najviše prostora imao Savez za bolju budućnost BiH, portal Bljesak je skoro sav raspoloživi prostor dao HDZ BiH i HDZ 1990, slično kao i u "Večernjem listu", dok su Stranka za BiH, Narodna stranka radom za boljitak (NSRzB) i Srpska demokratska stranka (SDS) bili najzastupljeniji na portalu BL-Live.

Kao što je najavio prilikom predstavljanja stranke, Fahrudin Radončić je "uspio pridobiti naklonost 'Dnevnog avaza'", u kojem je dobio mnogo više prostora od ostalih stranaka i kandidata, u "Oslobođenju" je najviše prostora dobio SNSD, iza kojeg slijede SDA, SDP i SBiH, na RTRS-u je SNSD daleko ispred svih kao i u "Nezavisnim novinama" i "Glasu Srpske", dok je na FTV najviše prostora dato SDA, iza koje je nešto manje prostora dobio SDP. Na portalu Sarajevo-x.com prva tri mjesta skoro ravnopravno po zastupljenosti drže SBiH, SDP i SDA, iza kojih slijede SNSD i HDZ.

Predsjednik ACIPS-a, Sanel Huskić, okarakterizirao je kampanju za Opće izbore 2010. u medijima kao "izrazito prljavu", pojašnjavajući kako su sve stranke čiji su istupi nadgledani, sa izuzetkom Socijaldemokratske partije (SDP) i NSRzB-a imale izrazito napadačke kampanje prema svojim oponentima.

Najrelevantnijom je ocijenjena kampanja NSRzB, koja se u 56 odsto slučajeva odnosila na osam tema prepoznatih kao najvažnije za građane BiH, dok je najnerelevantnija bila kampanja Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) sa samo devet odsto relevantnih izjava. Najkonkretniju kampanju imao je SDP sa 7,2 odsto konkretnih rješenja koje su ponudili, dok je, osim isprazne retorike, SNSD ponudio tek 0,9 odsto konkretnih rješenja.

Kandidat za člana Predsjedništva BiH ispred SNSD-a i aktuelni član Nebojša Radmanović dao je najviše izjava, čak 230, ali je od njih tek jedan odsto bilo relevantno.

Generalne ocjene kampanje su da se u RS-u malo pričalo o evropskim integracijama, stranke na vlasti skoro se nisu ni dotakle problema korupcije, dok je dominantna tema u FBiH bila promjena Ustava, pri čemu su prednjačile stranke sa hrvatskim predznakom. Istaknuto je i kako su se u mnogim istupima stranke koje su u vlasti, poput SDA i SBiH, govoreći o brojnim problemima, nastupali kao da su stranke iz opozicije, a ne stranke koje su bile na vlasti u proteklom periodu.