Monitoring medija
0

FOTO / Konkretni podaci nisu objavljeni iz straha od odmazde prema novinama

Foto: A. Panjeta
U sarajevskom Mediacentru predstavljeni su preliminarni rezultati Monitoringa medija u predizbornoj kampanji. Iako su novinari očekivali konkretne podatke o tome kako je koji od medija pratio prvih 15 dana kampanje, dobili su samo uopštene podatke.
Borka Rudić (Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
Borka Rudić (Foto: A. Panjeta/Sarajevo-x.com)
Statističke rezultate o tome koliko su u postotcima TV-stanice, dnevne novine, agencije, magazini i portali pratili predizbornu kampanju, koliko su procentualno objavili tekstova sa samo jednim izvorom, te o tome koje su bile dominantne teme iznijela je Borka Rudić, predsjednica Udruženja novinara "BH Novinari" koje provodi 26.000 eura vrijedan projekat monitoringa medija koji traje do 17. oktobra.

Kako je pojasnila, konkretni rezultati nisu izneseni iz bojazni da se ne pojačaju pritisci na medije, ali i da neko od novinara ne bi bio napadnut, kao što je bio slučaj sa novinarom "Dnevnog lista" u Stocu, o čemu su "BH Novinari" zaprimili obavijest prije pres-konferencije.

Na naš upit da li činjenica da jedno novinarsko udruženje ne smije objaviti konkretne podatke o tome ko je i kako u prvoj polovini predizborne kampanje izvještavao o djelovanju političkih partija u BiH, kako ne bi bili ugroženi i životi novinara, govori o tome koliko je BiH nenormalna zemlja i koliko su novinari u njoj nezaštićeni, Rudićeva je ponovila stav, kazavši kako nesigurnost nije jedini razlog neobjavljivanja rezultata.

Složila se da BiH po mnogočemu nije normalna zemlja, ali pitanje da li nekom od međunarodnih novinarskih udruženja namjerava podnijeti izvještaj o možda od jednom od najočitijih primjera autocenzure i to od strane jednog novinarskog udruženja, ostalo je bez konkretnog odgovora uz konstataciju da se ne radi o autocenzuri.

"Želite nam poručiti da mi moramo da se štitimo od nas samih?", pitao je jedan od novinara, na šta, također, nije dobio odgovor, nakon čega je konstatovao kako sve što je čuo može zvučati kao poruka: "pazite šta pišete".

Jedino što je imalo naznake konkretnog jeste pojašnjenje o "jednom" mediju koje je "jednog kandidata" promoviralo više nego sve ostale kandidate zajedno.

"Taj kandidat je u jednom mediju imao 1.400 redova, koliko svi ostali kandidati skupa u istom periodu. Jedan od kandidata je u istom periodu imao tek pet redova u tom mediju", kazala je Borka Rudić, a imate tri puta da pogađate o kojem je mediju i kojem kandidatu riječ.

Prema preliminarnim rezultatima, u medijskim izvještavanjima je zabilježen ograničen broj serioznih tema i dobrih komentara, između 80 i 90 posto sadržaja nastalih na bazi jednog izvora, dok je kampanja sa 87 odsto udjela dominirala među temama, dok je 13 odsto otpalo na ustrojstvo BiH, nacionalno pitanje, kriminal i korupciju te socijalne probleme.

Za razliku od dosadašnjih izbora, uočeno je praćenje rada civilnog društva i konsultovanje analitičara i stručnjaka, što je istaknuto kao pozitivno, uz činjenicu da nije primijećen egzaktni jezik mržnje, ali jesu izjave "na ivici nacionalizma i verbalnog nasilja".