Jedinstvena u FBiH
698

Osnovna škola u naselju Nemila kod Zenice godišnje upiše više prvačića nego mnogi gradovi

Piše: E. M.
Osnovna škola Ćamil Sijarić (Foto: Elmedin Mehić/Klix.ba) (Foto: E. M./Klix.ba)
(Foto: Elmedin Mehić/Klix.ba)
Osnovna škola "Ćamil Sijarić" u mjestu Nemila, koje je udaljeno oko 20 kilometara od Zenice, škola je s najviše učenika u Federaciji Bosne i Hercegovine. Iako je broj prvačića u proteklih nekoliko godina manji, u ovu školsku godinu upisalo se 1.380 učenika, a oko 1.900 učenika u jednoj školskoj godini je rekord koji ova škola drži.

Prije nešto više od stotinu godina osnovana je prva Osnovna škola "Ćamil Sijarić" koja je bila četverogodišnja na drugoj lokaciji od današnje. Prije oko 60 godina napravljena je i škola u Nemili koja obuhvata školovanje od petog do devetog razreda. Danas ova škola ima i deset područnih škola u selima gdje se odvija četverorazredna nastava koju pohađa 805 učenika.

U područne škole Ćamil Sijarić koje se nalaze u selima u okolini Zenice ove godine je upisano 175 prvačića što je veliki broj u odnosu na pojedine bh. gradove, kao što su: Ključ (upisana 43 prvačića), Drvar (upisano 30 prvačića), Stolac (upisano 48 prvačića), Čapljina (upisan 151 prvačić)...

U razgovoru za Klix.ba direktor škole “Ćamil Sijarić” u Nemili Elvedin Hasanbašić govori kako nakon završetka nastave u područnim školama, djeca dolaze u centralnu školu u Nemilu gdje pohađaju nastavu od petog do devet razreda.

“Prije osam godina kada sam došao na ovu funkciju, ovdje je bilo 1.900 učenika, a danas ih imamo 1.380. Međutim, prije četiri godine u prvi razred je upisano 110 učenika, a ove školske godine 175. Drago nam je da je broj upisanih prvačića ponovo u porastu, ali to dosta ovisi i o prijevozu đaka što je naš najveći problem svake godine”, kazao je Hasanbašić.

Iako je 2014. godine pretrpjela štetu od majskih poplava, donacijom UNDP-a vrijednosti oko milion KM škola je obnovljena, stolarija promijenjena i trenutno je jedna od najmodernijih u BiH. Unutrašnjost školskih zidova krase likovni radovi djece i projekti koje su radili tokom svog školovanja, što je nakon đaka, njen najveći ukras.

Otvorenost za strane jezike i učenje koje rezultira nagradama

Ova škola jedinstvena je i po tome što učenici imaju priliku učiti nekoliko stranih jezika. Njemački i turski trenutno su najaktuelniji, a u prošlosti se učio i arapski jezik kao treći strani jezik. Hasanbašić pojašnjava da se u plan i program strani jezici ne stavljaju samovoljno te da to isključivo preko anketnih listića biraju roditelji djece.

“Praksa je pokazala da ne idemo na stranu nijednog jezika već da djeca biraju jezik koji žele. Nastavnici turskog i njemačkog jezika, ili bilo kojeg drugog, imaju mogućnost da uđu u peti razred, predstave jezik, o kojem će kasnije odlučivati roditelji. Nas raduje da je interes za turskim i njemačkim jezikom danas zadovoljavajući i da djeca žele da ih uče. Međutim, u zadnje dvije godine dolazimo do toga da djeca više žele učiti njemački jezik. Drago mi je što biraju taj jezik, ali ako je to zbog odlaska iz BiH, to je poražavajuće”, govori Hasanbašić za Klix.ba.

Škola i njeni učenici u proteklom periodu ostvarili su zapažene rezultate u sklopu Comenius projekta u kojem učestvuju zemlje Evropske unije, a posjetili su i takmičenja u Salzburgu gdje su dobili pohvale za odličnu komunikaciju na stranom jeziku, iako imaju manji fond sati od zemalja u Evropskoj uniji.

Pozitivne trendove i predstavljanje škole u najboljem svjetlu njeni učenici nastavljaju i ove godine u sklopu ERASMUS projekata, a planirane su posjete Portugalu i Austriji.

Prijevoz đaka najveći problem škole

Nakon završenog četverorazrednog školovanja u područnim školama u selima koja su od Nemile udaljena od pet do deset kilometara, đaci svoj 5. razred upisuju u školi u Nemili. S "velikom školom" kako vole da je zovu, dolaze i veliki izazovi. Najveći od njih za direktora ove škole je prijevoz đaka na nastavu i kući nakon nastave, dok je za učenike izazov postići najbolje rezultate.

Ove školske godine problemi su nastali s prijevoznikom Zenicatransom kojem je oduzeta licenca za prijevoz đaka, a koji je trebao, kao i proteklih godina, dovoziti ih u školu. Na svu sreću, Hasanbašić je reagovao na vrijeme i pronašao drugog prijevoznika.

“Škola je na vrijeme raspisala tender, Zenicantrans je bio trećerangirani, a i dostavili su izjavu da imaju sve licence. Međutim, dobili smo upute da s njima ne završavamo posao, a po Zakonu o osnovnoj školi, pravo djeteta je iznad svih prava, a naš je interes da se voze autobusima legalnih firmi, koje imaju licencu. Odabrali smo Prijevoz putnika Zavidovići koji je imao najbolju ponudu, a kojim su zadovoljni i roditelji i učenici”, pojašnjava Hasanbašić.

Zbog lokacije škole, teško kompletirati nastavnički kadar

Problema s nastavničkim kadrom u Osnovnoj školi “Ćamil Sijarić” u Nemili nema. Svi nastavnici ostaju na svojim pozicijama do okončanja Ugovora, a priliku nakon toga dobivaju najuspješniji mladi koji na konkursima dobiju najviše bodova. Međutim, zbog udaljenosti škole, kandidati često i odbijaju da rade.

“U nastavničkom kadru su nam trebala dva nastavnika i nakon provedenog konkursa tek oko 15. pozicije sam pronašao osobu koja je prihvatila ponudu za posao. Nastavnici odbijaju ponude jer je škola udaljena od njihovog mjesta prebivališta. Svi uposlenici koji su bili u razrednoj nastavi naše škole, nastavljaju i naredne godine svoj posao raditi, ako se ne pojavi neko ko ima više bodova da bi mogao biti tu i dok se ne pojavi potreba za izmjenom nastavničkog kadra”, kazao je Hasanbašić.

Na kraju razgovora za naš portal Hasanbašić je dodao kako će škola nastaviti poboljšavati svoju infrastrukturu u područnim školama priključcima na centralno grijanje, ali da je u pojedinim školama stanje bolje nego u većini drugih škola u Zeničko-dobojskom kantonu.

Iako uskoro napušta funkciju direktora, Hasanbašić se nada da će škola nastaviti postizati pozitivne rezultate na domaćim i međunarodnim takmičenjima te da će još dugo godina biti na vrhu ljestvice s najviše učenika u Federaciji Bosne i Hercegovine što ih čini izuzetno ponosnima.