Pismo naše čitateljke
0

"Kondukteri primaju mito i 'jedu' Željeznice FBiH"

Sarajevo-x.com
Nakon što je "imala čast da se prije nekoliko dana prvi put vozi vozom iako joj je skoro punih trideset godina", jedna naša čitateljka pisala nam je "motivirana bijesom koji se javio nakon saznanja o bespravnom bogaćenju naših konduktera".

Vožnja joj se, piše ona, veoma svidjela, ali nikako i činjenica da je konduktere moguće podmiti za nekoliko maraka, da ne naplaćuju putnu kartu.

"Želim da na ovaj način pokušam da skrenem pažnju javnosti na samo jedan mali djelić raširene korupcije u našoj jadnoj državi koju većina građana psuje i pljuje i na čiju dobrobit samo još nekolicina njenih stanovnika misli", napisala nam je čitateljka.

Iskazala je svoje veliko žaljenje zbog "loše, ili bolje rečeno bezizlazne situacije, u kojoj se nalaze 'Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine'".

"Jasno mi je da ljudi, zaposleni u državnim institucijama, mogu mirno spavati po pitanju otkaza ili nesigurnosti posla, ali mi nikako nije jasno kako sebi mogu još da priušte zadovoljstvo vanredne zarade nauštrb firme za koju rade i koja im osigurava hljeb za njihovu djecu, a koja se nalazi na izdisaju. To je isto kao da režu granu na kojoj se i sami nalaze. Ali, posmatrajući naše političare koji razmišljaju po principu 'nek imam ja danas, a za budućnost nek se brinu naši potomci', ili princip našeg naroda 'neka komšiji crkne krava', postaje mi pomalo i razumljiv princip razmišljanja korumpiranih konduktera naših 'Željeznica'", navodi čitateljka.

Ona tvrdi da je na sastanku na kojem je njih nekoliko dogovaralo odlazak u Konjic iz Sarajeva javno rečeno da povratna karta košta 10-ak konvertibilnih maraka, ali da se mogu dogovoriti s kondukterom da kartu platimo 2-3 marke.

"Ukazao se upitnik iznad moje glave! Iako nisam ništa pitala, počeli su komentari prisutnih pojedinaca o vlastitim iskustvima u takmičarskom duhu ko je manje platio kartu, odnosno ko je manje potplatio konduktera. 'Pobjednikom' je proglašena djevojka koja je kartu iz Doboja do Sarajeva platila tri KM (regularna cijena karte je 14,50 KM).

Postavlja se pitanje kome se treba obratiti da bi se ova, naizgled sitna korupcija, privela kraju i da bi se odgovorni ljudi smijenili", govori čitateljka.

Napominje kako se gubitak "Željeznica" može samo otprilike procjenjivati, dok je tačan podatak teško dobiti jer nigdje nije evidentiran stvarni broj putnika. Dodaje da ako se uzme da je broj neevidentiranih putnika minimalno jedan po svakoj liniji u BiH u toku jednog dana, može se izračunati minimalni gubitak. Svakako je, ističe, gubitak mnogo veći s obzirom na činjenicu da je potplaćivanje konduktera postala javna tajna.

"Sigurno je to da se adekvatnom i brzom reakcijom Uprave 'Željeznica' može vrlo lako stati u kraj svim učesnicima u ovom parazitskom lancu. Najjednostavniji način bi bio izmjena mjesta i načina naplate putnih karata i dijeljenjem otkaza, kao vid kazne, svim postojećim kondukterima", predlaže čitateljka i dodaje:

"Ono, što me, međutim, još više zaprepašćuje, jesu naši građani koji iz dana u dan svojim postupcima sve više pokazuju koliko ne vole svoju državu. Psovanje države je postalo ustaljena fraza naših građana, a nijednim gestom ne pokazuju poštovanje prema njoj niti na bilo koji način žele da joj pomognu".