Zasjedala Istražna komisija
0

Istražiti nepravilnosti izdavanja CEMT dozvola

FENA
Istražna komisija za utvrđivanje okolnosti u vezi s izdavanjem CEMT dozvola za 2009. prijevoznicima u BiH održala je danas sjednicu kojoj su prisustvovali i predstavnici nadležnih državnih i entitetskih institucija.

Predsjedavajući Istražne komisije Božo Rajić je nakon sjednice, koja je bila zatvorena za javnost, kazao Feni da su joj prisustvovali predstavnici Ministarstva prometa i komunikacija BiH, Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, Privredne komore RS-a, Vanjskotrgovinske komore BiH.

„Pokušali smo osvijetliti ona pitanja koja su se postavljala u javnosti, je li postupak dodjela CEMT dozvola za 2009. proveden u skladu sa zakonom i pravilnikom, je li bilo pogrešaka, je li bilo eventualnih zloupotreba“, kazao je Rajić, dodajući da su se posebno osvrnuli na pitanje izdavanja zamjenskih dozvola.

Dobili smo, dodao je, saznanja o tome gdje se javljaju takozvana uska grla u radu Ministarstva, gdje je potrebno napraviti pozitivni iskorak u smislu promjene zakonske regulative i provedbenih akata, gdje je potrebno izvršiti tehničku promjenu.

„Odredili smo dodatne rokove da nam daju vrlo konkretne odgovore na neka pitanja. Slijedi vjerovatno još jedna sjednica početkom maja i onda ćemo izvijestiti Dom naroda PSBiH o rezultatima našeg rada“, kazao je Rajić.

Ministar prometa i komunikacija BiH Rudo Vidović je kazao novinarima da su oba doma državnog parlamenta formirala istražne komisije s ciljem da istraže eventualne nepravilnosti koje su se događale kod raspodjele CEMT dozvola prethodnih godina te da će on sudjelovati u njihovom radu s ciljem da se otklone sve sumnje i eventualne nepravilnosti za koje postoje dokazi.

„Paralelno tome je Tužilaštvo, na temelju svojih informacija koje je imalo, podiglo optužnicu za sedam državnih službenika u Ministarstvu, Sud je prihvatio i taj proces dodjele CEMT dozvola za 2006., odnosno 2007. je dobio sudski epilog. Sud će utvrditi svojim činjenicama da li je tu bilo eventualnih nepravilnosti, zloupotrebe položaja“, kazao je ministar Vidović.

Dodao je da se preuzimanjem Ministarstva sredinom prošle godine i sam uvjerio da način na koji se ranijih godina vršila raspodjela tih dozvola, dakle Pravilnik o raspodjeli dozvola, pa i zakon u nekim dijelovima nije u potpunosti dorečen.

„Pristupio sam izmjeni Pravilnika prošle godine za dodjelu CEMT dozvola za 2010., a ove godine već je u toku završetak projektnog zadatka za izradu softvera i novog Pravilnika o raspodjeli CEMT dozvola na način kako to rade u zemljama u okruženju. S tim bi se zapravo, kad bude urađen softver, otklonili nedostaci kad su u pitanju subjektivne odluke članova komisije koje budu nekad ovakve, nekad onakve. Upravo subjektivni zaključci i razmišljanja članova Komisije su možda proizveli nezadovoljstvo kod onih koji nisu dobili dozvole u prethodnim godinama“, kazao je Vidović.

Vjerujem, dodao je, da će nakon izrade softvera subjektivno razmišljanje ljudi koji vrše raspodjelu dozvola biti isključeno, „jer softver je nemilosrdan, uvažavat će isključive kriterije“. S druge strane, praćenje realizacije CEMT dozvola će biti sasvim drugačije, ekspeditivnije i transparentnije u ukupnom procesu.

„U svemu tome novi pravilnik koji bi pratio ta nova softverska rješenja će sigurno eliminirati te sumnje, nejasnoće i dileme koje su bile do sada kod ovakvog načina raspodjele CEMT dozvola koje je radila Komisija“, kazao je ministar Vidović.

Članica Istražne komisije Dušanka Majkić ističe da ono što je ona započela početkom 2009.nije uspjela „ni za cent“ da pomjeri do sada.

Po njenim riječima, Istražna komisija je danas trebala dobiti određene odgovore na osnovu kojih će formulirati stav i uputiti ga Domu naroda.

„Od petnaestak pitanja koja sam postavila ni na jedno nisam dobila odgovor“, kazala je Majkić.

Po njenim riječima, to su sva otvorena pitanja koja su bila i onog momenta kada je počela afera po medijima zbog čega je na kraju Tužilaštvo i potvrdilo optužnicu protiv grupe ljudi iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

„To su pitanja regularnosti dodjele CEMT dozvola od prijema do podjele, a naročito što je opasno za zemlju je pitanje rezervnog kontingenta CEMT dozvola, takozvanih zamjenskih dozvola, koje se izdaju u slučajevima kada se redovne CEMT dozvole izgube, oštete ili ukradu“, kazala je Majkić.

Istaknula je da je u interesu zemlje da se ovo pitanje što prije riješi, „a u interesu Ministarstva je da popravi zakon, za koji zna da ne valja, da popravi pravilnik za koji zna da ne valja i na kraju da uvede informacioni sistem bez kojeg se ovaj posao ne može uraditi“.