BiH
0

Građani KS ogorčeni visokim računima, Vodovod i dalje šuti

Piše: E. G.
Foto: D. S./Klix.ba
Centar za potrošače ViK-a (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
U Centar za potrošače sarajevskog preduzeća Vodovod i Kanalizacija ne prestaju dolaziti građani koji imaju pritužbe na enormno visoke iznose na njihovim računima za vodu.

Vlada Kantona Sarajevo je u julu donijela odluku o povećanju cijene vode od 20 posto za domaćinstva. "U domaćinstvima gdje je potrošnja pet kubika, voda neće poskupjeti, tamo gdje potrošnja iznosi od pet do 10 kubika mjesečno, cijena će biti povišena na 1,50 KM po metru kubnom... Nekome će biti bolno izdvojiti dvije-tri KM više mjesečno, ali ovo je pokušaj da se sredi stanje u vodosnabdijevanju i da se poboljša postojeće stanje", rekao je ministar prostornog uređenja i zaštite okoliša KS Zlatko Petrović u julu ove godine.

Međutim, iznosi na posljednjim računima koje su građani dobili, su višestruko veći u odnosu na prethodne mjesece. Nekima od njih, s kojima smo razgovarali danas, je umjesto ranijih 10-11 maraka, koliko su dobivali mjesečno, posljednji račun iznosio i do 50 ili 60 KM.

Višestruko povećanje cijene

Građani su ogorčeni i nije im jasno na osnovu čega su dobili tako visoke iznose. Neki od njih su se žalili, ali nisu ništa postigli time pa su platili račun, dok drugi, pak, ističu da im ne pada na pamet da plate. Kažu, čekat će da im neko konačno da adekvatno objašnjenje.

"Za period od 19. augusta do 16. septembra došlo mi je 56 KM. Nas je troje u kući. Ranije mi je dolazilo puno manje. Nije moguće, uostalom, da tri člana moje porodice potroše 50.000 litara vode za taj obračunski period. Nas dvoje penzionera i student", kaže jedan građanin kojeg smo zatekli u Centru za potrošače.

Među onima koji su se žalili je i naša sugrađanka kojoj prošli račun za vodu iznosi 100 KM.

"Prije kad sam u augustu prala tepihe dolazilo mi je 50 KM vode, a sada 100. Pa šta oni misle? Sada u augustu nisam prala tepihe, a došlo mi je 100 KM, u julu kad sam prala tepihe dobila sam nešto više od 30 KM", s ogorčenjem nam priča sugrađanka dok čeka u redu, a žena koja stoji iza nje dodaje kako joj je dolazilo do sedam ili osam maraka, a sada je dobila 35 KM.

Obje kažu da su platile račune, jer ne znaju šta drugo da urade. Među onima koji su se došli žaliti je i Enisa Murić. Kaže, u objektu za koji plaća vodu stanuju dvije osobe, a posljednja dva računa su joj identična, na svakom je po 77,60 KM.

"Kako je moguće da mi identičan račun dođe za obračunski period od 28 dana i za obračunski period od 19 dana. Znači za oba ova obračunska perioda plaćam po 77,60 KM. Ranije mi je dolazilo do 20 KM maksimalno. Na šalteru sam im rekla da ovo apsolutno nema logike, a službenica mi je rekla da ne zna šta je logično, a šta nije i da samo naplaćuje ono što piše na računu. Kaže da je sve tačno očitano. Neću ovo platiti, jer nemoguće je da za 19 i 28 dana dobijem identičan iznos", kaže Murić te dodaje da je napravila prigovor i da će tražiti da se ovi računi ispitaju.

Plaćamo li i zrak

Nekoliko građana s kojima smo razgovarali kazali su da su svjesni da Vodovod duguje novac za isporuku električne energije Elektroprivredi, ali da ne pristaju na to da se taj dug sanira preko njihovih leđa.

Posljednji računi za vodu bili su danas predmet rasprave i na sjednici Skupštine Kantona Sarajevo. Zastupnici traže da Vlada razmotri donesenu odluku, odnosno da poskupljenja iznose onih dogovorenih 20 posto.

Zastupnik Kemal Ademović je kazao i to da građani zapravo plaćaju i zrak, a ne samo vodu.

"U vrijeme kada dolazi do redukcija, pa kada se ponovo pusti voda, iz česme neko vrijeme izlazi zrak, koji isto tako pokreće vodomjer, kao i voda. Dakle, je li mi to plaćamo i zrak", pitao je Ademović.

Petrović je, govoreći danas o poskupljenju vode, pred zastupnicima Skupštine KS kazao da cijena vode nije mijenjana posljednjih 17 godina te je najavio da će se u naredna dva dana uraditi analiza isporučenih računa za vodu.

Ministar Petrović je, obraćajući se Skupštini, kazao da postoje primjedbe i nelogičnosti na računima, ali da će nakon analize to biti ispravljeno. Radi se o blizu 10 posto domaćinstava koja su imala izuzetno povećanje računa vode, ali ti se podaci analiziraju, kaže ministar.

Naša redakcija je prošle sedmice tražila objašnjenje od ViK-a vezano za visoke iznose na računima, ali odgovor nismo dobili. Danas nam je rečeno da se strpimo, jer još uvijek nemaju odgovor.