Građani BiH najkvalitetnijim smatraju Mercedes, U2, Halida Bešlića i FK Barcelonu
Rezultat je to prvog bosanskohercegovačkog istraživanja QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA koje je u martu ove godine provela švicarska organizacija ICERTIAS – International Certification Association GmbH sa sjedištem u Zűrichu putem web-ankete na uzorku od 1.200 bosanskohercegovačkih građana, korisnika interneta starijih od 15 godina.
Cjelokupno istraživanje QUDAL u Bosni i Hercegovini obuhvatilo je više od stotinu komercijalnih i nekomercijalnih kategorija (npr. najkvalitetnije mlijeko, najkvalitetniji automobil, najkvalitetnijeg domaćeg pjevača i sl.). Prvi rezultati ovog složenog istraživanja sada su obrađeni i dostupni za analizu.
Kako naglašavaju u ICERTIAS-u, istraživanjima QUDAL – QUality meDAL želi se popularizirati kvalitet i važnost kvaliteta.
"Projektom QUDAL želimo skrenuti pažnju potrošača na to da imaju potpuno pravo živjeti kvalitetnije i zahtijevati na tržištu viši kvalitet za svoj novac", ističu u ICERTIAS-u. Pravo na kvalitet i kvalitetniji život pogotovo je aktuelno danas, u trenutno iznimno zahtjevnom ekonomskom okruženju, zaključuju u švicarskom ICERTIAS-u.
Fokus na kvalitet
Bosanskohercegovačke građane i građanke pitali su u QUDAL – QUality meDAL istraživanju šta bi oni kupovali i šta bi koristili da im pri kupovini novac nije apsolutno nikakav problem te da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo i samo o kvalitetu.
Istraživanje QUDAL – QUality meDAL daje stoga jednu posve novu sliku o Bosni i Hercegovini i bosanskohercegovačkom tržištu i otkriva razmišljanja bosanskohercegovačkih građana o vrijednostima i kvalitetu koji su im dostupni i na koji ih način oni prepoznaju i valoriziraju.
Istraživanje tržišta QUDAL ne mjeri stoga niti tržišne udjele (prodaju) niti snagu nekog brenda, već isključivo iskustvo i mišljenje samih potrošača o tome ko njima za određene kategorije nudi najviši nivo kvaliteta u njihovoj zemlji.
Na koji način razmišljaju bosanskohercegovački građani kada je riječ o vrhunskom kvalitetu možda najbolje govori kategorija iz istraživanja QUDAL – Quality DEEPMA – "Porodični automobili".
Bosanskohercegovačkim građanima u anketi QUDAL postavljeno je za ovu kategoriju sljedeće pitanje: "Navedite naziv proizvođača, odnosno ponuđača porodičnih automobila koji po vašem ličnom iskustvu i mišljenju nudi apsolutno najviši nivo kvaliteta na bosanskohercegovačkom tržištu:"
Najveći broj anketiranih na ovako postavljeno pitanje odgovorio je – Mercedes.
Na pitanje o apsolutno najkvalitetnijoj muzičkoj grupi u svijetu najveći broj bosanskohercegovačkih ispitanika naveo je U2. U kategoriji najkvalitetnijeg muzičkog izvođača odnosno pjevača/pjevačice u svijetu na prvom mjestu smjestila se Madonna.
Nogometaš Messi pozicionirao se pak na prvo mjesto kao najkvalitetniji svjetski sportaš prema mišljenju bosanskohercegovačkih građana, dok je po mišljenju ispitanika u BiH, FK Barcelona najkvalitetniji sportski klub na svijetu (neovisno o tome o kojem je sportu riječ).
Kada je, pak, riječ o kvalitetu osoba, projekata, organizacija u Bosni i Hercegovini ispitanici u istraživanju QUDAL u kategoriji najkvalitetniji sportaš/sportašica u Bosni i Hercegovini na prvo mjesto stavljaju Edina Džeku, odnosno nogometni klub FK Željezničar u kategoriji najkvalitetniji bosanskohercegovački sportski klub (neovisno o tome o kojem je sportu riječ).
Kao najkvalitetniju muzičku grupu u Bosni i Hercegovini najveći broj ispitanika u istraživanju QUDAL navodi grupu Dubioza kolektiv, dok u kategoriji najkvalitetniji pjevač/pjevačica u Bosni i Hercegovini najviše glasova daju Halidu Bešliću.
U ostalim komercijalnim kategorijama istraživanja QUDAL kao ponuđače apsolutno najvišeg nivoa kvaliteta bosanskohercegovački građani navode naprimjer: Dukat (kategorija mlijeko); Nescafé (kategorija instant kafe); Fructal (kategorija sokova); Tešanjski kiseljak (kategorija gaziranih voda); Nivea (kategorija krema za lice); HP (laptopi); Nike (sportska obuća); Unicredit (banka); Grawe (osiguravajuća kuća), Visa (kreditna kartica) i dr.
Metodologija i uzorak
Istraživanje QUDAL – QUality meDAL – Bosna i Hercegovina 2014/2015 (www.qudal.com) provela je švicarska kuća ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com) na području Bosne i Hercegovine tokom marta 2014, putem web-ankete metodom CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). U samom istraživanju učestvovalo je 1.200 građana Bosne i Hercegovine starijih od 15 godina koji koriste internet. Anketa je obuhvatila cjelokupan teritorij Bosne i Hercegovine.