U nedjelju svi na Dobrinju
0

Giro je utrostručio broj biciklista u Sarajevu, ove godine vrijedni pokloni

Piše: Adisa Pobrić
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Kad je prije pet godina prvi put organizovana biciklistička utrka Giro di Sarajevo, njeni organizatori bili su okupljeni u neformalnu grupu na forumu našeg portala. Danas su oni utjecajna organizacija za promociju urbanog biciklizma, koja je uspjela omasoviti biciklizam u Sarajevu i šire, a u nedjelju, 2. septembra, na startu utrke očekuju oko 1.000 rekreativaca i profesionalaca.

S predsjednikom Udruženja građana Giro di Sarajevo Nisadom Selimovićem razgovarali smo o ovom tradicionalnom biciklističkom događaju, njegovom razvoju iz godine u godinu, ali i inicijativama da naš glavni grad postane bolje mjesto za život.

"U organizacionom smislu sve je spremno za još jedan Giro. Za sve učesnike pripremili smo po jednu silikonsku narukvicu sa gravurom. Evidentno je da svake godine imamo sve više učesnika, ali i bolje poklone. Prve godine dijelili smo majice, a sad su tu 3 GT bicikla i 15 vrhunskih kaciga", kazao je Selimović za Klix.ba i zahvalio se generalnom sponzoru, kompaniji Coca-Cola.

Utrka počinje u 17 sati ispred Osnovne škole Skender Kulenović na Dobrinji, a završava u Vilsonovom šetalištu. Organizatore zasad jedino brine da ne bude hladno i da ne padne kiša, ali poručuju da će se Giro održati u svakom slučaju, sa 10 ili 1.000 učesnika.

Stiže i francuski ambasador sa suprugom

Ove godine očekuju i dolazak ambasadora Francuske Rolanda Gillesa i njegove supruge Claudije Carceroni de Carvalho, osvajačice 16 titula svjetske prvakinje i učesnice ljetnih olimpijskih igara 1992. i Tour de Francea.

Ruta petog Gira
Ruta petog Gira
U proteklom periodu Udruženje je intenzivno radilo na osiguravanju uslova za bavljenje biciklizmom u gradu, jer gradske vlasti nisu imale sluha da naprave makar jednu biciklističku stazu, koja će ispunjavati osnovne uslove.

"Staza od Otoke do Malte je u smislu podloge sasvim OK, ali je infrastrukturno katastrofa, prvenstveno zbog klupa. Vi morate preći preko staze da biste sjeli na klupu, što je besmisleno, jer su time ugroženi i pješak i biciklista. Svuda u svijetu biciklistička staza je posebna cjelina, a ovdje pješaci i biciklisti koriste istu stazu", objašnjava Selimović, a farbanje oznaka žutom bojom naziva pukim mazanjem očiju.

"Treba misliti na sve. Ako osiguraš biciklistima stazu na kojoj im niko neće smetati, gdje neće zaglaviti u saobraćaju, time podstičeš i druge da počnu voziti bicikla, smanjuješ broj automobila na ulicama, rješavaš problem gužve, ali i problem zagađenja zraka. Naša vlast to ne shvata", ističe naš sagovornik.

Projektovali prvu traku isključivo za bicikliste

Broj biciklista u Sarajevu povećao se za 300 posto, kao i prodaja bicikala, a na to je Giro, tvrdi Selimović, direktno utjecao. Međutim, kako bi se spriječilo divljanje biciklista po ulicama, kao posljedice omasovljenja, u Udruženju Giro di Sarajevo rade na savjetovanju i edukaciji, a dijelili su i letke sa uputama.

Jedan od njihovih članova, inžinjer saobraćaja Damir Margeta, napravio je profesionalni projekt izgradnje biciklističke staze, uzevši u obzir sve faktore, i taj projekt će biti uručen predstavnicima gradske uprave. Bila bi to prva traka na cesti u potpunosti predviđena za bicikliste.

Selimović naglašava da je veoma bitno što se Udruženje razvilo u tolikoj mjeri da mogu odgovoriti zahtjevima organizacije bilo kakvog događaja u oblasti biciklizma, te rado ističe učešće na utrci Transaraj, kao i prošlogodišnji doček biciklista koji su iz Praga kroz sedam zemalja deset dana putovali do Sarajeva u okviru humanitarne akcije. Zovu ih i biciklistički lobi.

"Svijest građana o biciklistima kao ravnopravnim učesnicima u saobraćaju dosta se promijenila", kaže predsjednik Giro di Sarajeva. "Vozači su nas prije znali gurati s puta, nekad i rukama, a sad kad nas vide u profesionalnoj opremi više nas poštuju i zaobilaze na cesti, gdje je to moguće".

Sarajevu prijeti saobraćajni kolaps

Njihova ideja da se ozbiljno počne planirati zatvaranje saobraćajnice od Marindvora do Baščaršije za sav saobraćaj, osim tramvajski i hitne službe, naišla je na načelno odobravanje vlasti, ali je realizacija u praksi uvijek kamen spoticanja. Selimović kaže da se gradske vlasti ne pridržavaju ni dogovora o sastancima tri puta godišnje, a kamoli da razmišljaju tako daleko.

Silikonske narukvice s gravurom za svakog učesnika
Silikonske narukvice s gravurom za svakog učesnika
"Ako se ovako nastavi, za pet godina prijeti nam saobraćajni kolaps", smatra ovaj biciklista. "Vidjeli ste kako jedan obični remont tramvajske pruge blokira grad".

Vožnja bicikla ne samo da će riješiti problem gužvi na gradskim cestama, već doprinosi i boljem zdravlju, boljem radu srca, normalizaciji pritiska, minimiziranju stresa, a okolina se manje zagađuje.

Na pitanje kako očekivati da budu zagarantovana prava biciklista kad se u našoj zemlji ne poštuju ni osnovna ljudska prava, Selimović kaže: "Istina je da ovdje niko nema zagarantovana prava i da su kod nas ljudi skloni kukanju. Međutim, narod je taj koji bira ljude na vlasti i isto tako ih može i skinuti".

Udruženje, kao što se i očekivalo, nije dobilo odgovor na pitanje ko je kriv što obnovljeno šetalište na Obali Maka Dizdara nema jasno obilježenu biciklističku stazu.