Sarajevo
178

EDUS bi mogao ostati bez prostorija za rad, nesuglasice sa Centrom "Vladimir Nazor"

Piše: E. Lj.
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Djeca s poteškoćama u razvoju koja pohađaju EDUS (Edukacija za sve) program mogla bi ostati bez prostorija, a samim tim i bez programa. O njihovoj sudbini u srijedu odlučuje Općinsko vijeće Novog Sarajeva, a razočarani i ljuti roditelji po ko zna koji put negoduju.

U dopisu koje je uputio Općinskom vijeću Novo Sarajevo Mersudin Kadrić, v.d. direktora Centra Vladimir Nazor, naveo je da od 1. januara NVO EDUS prostorije Centra Vladimir Nazor koristi bez saglasnosti centra i Općine Novo Sarajevo kao zakupodavca prostora. Zbog toga, ali i zbog navoda da EDUS nije registrovan za vrstu djelatnosti koju obavlja, Kadrić traži da EDUS bude izmješten iz zgrade u ulici Kemala Kapetanovića.

"NVO EDUS vrši paralelizam u odgoju i obrazovanju za šta nema zakonsku i pravnu regulativu i jedino rješenje koje se nameće je da se EDUS izmjesti iz objekta u ulici Kemala Kapetanovića br. 43 kako bi Centar Vladimir Nazor mogao obavljati svoju djelatnost. Centar posjeduje stručno osposobljene kadrove za potpunu podršku djeci s poteškoćama u razvoju, a ne osobe koje su certificirane za rad s djecom s poteškoćama u razvoju gdje se degradira obrazovanje kadrova u BiH u bilo kom segmentu i struci. Nepoštivanje svih pravnih i zakonskih parametara za rad s najosjetljivijom populacijom u našem društvu je nedopustvio. Ovakav način rada dovodi do zatajivanja sistema pred političkim, privatnim i drugim interesima gdje u ovom slučaju nije 'briga za djecu' kako se u medijima navodi, već jedino briga za privatne interese uposlenika koji dovode u pitanje sistem obrazovanja", navedeno je u dopisu.

S druge strane roditelji djece s poteškoćama u razvoju koja pohađaju EDUS program, koji se godinama bore za pravo na razvoj i obrazovanje svoje djece, ogorčeni su nastalom situacijom.

"Kadrić traži da se EDUS izbaci iz prostorija koje je Općina dala na korištenje Centru Vladimir Nazor kako bi tu bila smještena djeca koja pohađaju EDUS program. Na našim ugovorima piše da su djeca upisana u Centar Vladimir Nazor kako bi djeca pohađala EDUS program. Uostalom, mi smo ti koji su kampanjom 'Gdje je moja škola?' doveli do toga", rekla nam je Aida Hrnjić, majka djeteta koje pohađa EDUS program.

Nije jedina. Roditelji 120 djece ističu da je EDUS veoma važan program u obrazovanju njihove djece te da trenutni obrazovni sistem sa svim svojim defektolozima, logopedima i stručnjacima jednostavno djeci s poteškoćama u razvoju ne pruža ono što im je potrebno.

"EDUS program podrazumijeva više rada s djetetom, nego što je to slučaju u Centru Vladimir Nazor. Prema trenutnim pedagoškim standardima edukatori s djecom radi najviše tri sata dnevno i to grupno, dok po EDUS sistemu edukator radi najmanje pet sati s djetetom. U ranoj intervencijom radi 1:1, a u vrtićkoj grupi 2:1. Zbog toga mi toliko insistiramo na ovom programu", naglasila je Hrnjić.

Dodala je kako njen sin najesen kreće u redovnu nastavu te da mu zahvaljujući EDUS programu najvjerovatnije neće trebati asistent.

"Nama je EDUS sve to dao besplatno, a mi smo tražili da se Vlada KS uključi i plati te ljude. Naša djeca imaju pravo na obrazovanje, ali naša država nije uradila ništa po tom pitanju. NVO jeste", rekla je.

Osim toga, roditelji djece s poteškoćama u razvoju koja pohađaju EDUS program smatraju da se školske prostorije u ulici Kemala Kapetanovića nikada nisu koristile u važnije javne svrhe od onih u koje se trenutno koriste. Jer EDUS je, ističu, jedini stvarni izvor pomoći djeci s poteškoćama u razvoju.

Evidentno je da će u procjepu odnosa na relaciji EDUS - Centar Vladimir Nazor i rasprave o struci, ponovo doći u pitanje smještaja, nadležnosti, ali i finansija.