Štrajka ipak neće biti
0

Direktor Kadić: Januar je mjesec ucjena u GRAS-u

Piše: N. Jamaković
Foto: F. K./Klix.ba
Foto: F. K./Klix.ba
Nakon što je sud odlučio da je generalni štrajk GRAS-a, najavljen za 31. januara, nelegalan, predstavnici sindikata firme su odustali, a direktor Haris Kadić je sazvao press konferenciju.
Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com
Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com
Direktor Kadić je rekao da 90 posto radnika firme želi raditi, ali da ostalih 10 posto pravi pritisak i daje nerealna obećanja.

"Nije bilo nikakvog osnova za štrajk, jer radnici i pored teške situacije i dugovanja redovno primaju plaće. Osim toga, postoje propisi o tome koliko vozila mora biti u pogonu i za vrijeme štrajka, tako da je od početka priča o generalnom štrajku bila bez ikakvog osnova", rekao je Kadić.

On je dodao da GRAS-u veliki problem predstavlja činjenica da se kuponi i karte ne kupuju, čime subvencije Kantona za kupone nemaju ekonomsku opravdanost.

"Subvencije Kantona imaju smisla samo ako mi prodamo kupone u punom kapacitetu. Međutim, ako to nije slučaj, mi imamo samo gubitak. Tako imamo situaciju da se roditelji voze automobilom na posao, dok njihova djeca, nane i dede koriste javni prijevoz plaćajući povoljnu cijenu na osnovu subvencija. Vlada mora naći načina da pomogne GRAS-u kako bismo poslovali pozitivno, bilo da je to povećanjem subvencija ili na neki drugi način", smatra Kadić.

Naveo je kako se priča o štrajku obično pojavljuje u januaru, jer je to "najjači" mjesec za GRAS, budući da se tada prodaju i godišnje karte i ostvaruju povećani prihodi.

"Ovo je mjesec kada se na razne načine pokušava 'izvući' novac. Međutim, s obzirom na svu situaciju mi smo našli način koji je najprihvatljiviji, dok bi neki drugi zahtjevi samo odveli firmu u veću dubiozu. Od Vlade smo dobili zadatak da sačinimo plan poslovanja kako bismo riješili nagomilane probleme i radimo na tome, krenuli smo i u nabavku novih vozila, dijelova i sl. Međutim, mi moramo imati i određenu podršku od Vlade u smislu da znamo da kao korisnici koncesije možemo imati ekskluzivno pravo na korištenje naših linija u narednih pet godina. Tako ćemo imati osigurano tržište, a onda nam je puno lakše pronaći partnere", istakao je direktor Kadić.

Na upit novinara o višemilionskom dugu firme odgovorio je kako se radi o velikom preduzeću koje je u posljednje vrijeme uspjelo povećati vrijednost svojih nekretnina, čime će postojeći dug biti umanjen za 25-26 miliona KM.

Na kraju je dodao kako će posljednja mjera GRAS-a biti povećanje cijena karata i kupona, iako je "u ladicama" prijedlog da pojedinačne karte umjesto 1,6 KM koštaju dvije KM, a mjesečni kuponi 60 umjesto 53 KM.