"Mostarski slučaj"
13

Čolaković odgovorio IZ i reisu: Nisam siguran da će vas vlasti i muslimani Mostara poslušati

Piše: R. D.
Foto: R. D./Klix.ba
Foto: R. D./Klix.ba
Sukob Islamske zajednice u Mostaru i predstavnika ugašenog Islamskog kulturnog centra u vezi s raspolaganjem vakufskom imovinom i dalje se nastavlja. Nakon što su se jučer oglasili i iz ureda reisu-l-uleme, došao je i odgovor osnivača Islamskog kulturnog centra Saliha ef. Čolakovića.

Čolaković na početku svog obraćanja navodi kako, ukazujući na opasne posljedice iftire i smutnje, Kur'an ističe da je taj čin "teži od ubijanja" (El-Bekare, 191), a zatim u istoj suri (ajet 217) naglašava da je "smutnja gora od ubijanja".

"Smutnja i iftira koju su s minbera džamija u Hercegovini prošli petak plasirali gospodin Ramiz Jelovac, predsjednik Izvršnog odbora Medžlisa IZ Mostar, i glavni imam toga Medžlisa Dino ef. Maksumić, počela je ubirati svoj danak. U sklopu toga danas se u Sultan Selimovom mesdžidu na Starom mostu trebao obaviti zakazani podne-namaz. Scenarij je bio da Starom čaršijom mostarski imami, u okovima i bukagijama Ramiza Jelovca i Dine ef.Maksumića, prodefiluju do Sultan Selimovog mesdžida, koji je uvijek bio samo vojni mesdžid, i da u njemu obave svoj podne-namaz. No nisam baš siguran da li bi svi imami bili u ovom stroju, jer je i prošli petak bilo hrabrih i časnih imama koji su odbili da s minbera čitaju hutbu gospodina Ramiza Jelovca i Dine ef. Maksumića. Ali, za takvo nešto bila im je potrebna i pratnja policije koja je odbila da osigurava jedan takav provokativan, nečastan i žalostan čin. Danas je gospodin Ramiz Jelovac, zbog toga, najavio svoju tužbu protiv policije", kazao je Čolaković.

Istoga dana, nastavlja Salih ef. Čolaković, nakon ovog događaja, autori mostarske iftire i podvale dobili su podršku ni od koga nego od Ureda reisu-l-uleme dr. Huseina ef. Kavazovića.

"U svom saopćenju naglašavaju da vakufom ne može upravljati pojedinac, da u ovom slučaju treba ispoštovati fetvu dr. Enesa Ljevakovića iz 2012. godine, daje se puna podrška gospodinu Ramizu Jelovcu i Dini ef. Maksumiću i poziva se narod da ih podrži. Uz to, što je sasvim vidljivo, naređuje se i gradskim vlastima u Mostaru da pomognu i sprovedu u djelo incijativu Jelovca i ef. Maksumića pokrenutu prošli petak sa minbera džamija u Hercegovini. Prije svega, pitam Ured Rijaseta, kako oni pojedincu dozvoljavaju da upravlja ne samo vakufom, nego i cjelokupnom imovinom Islamske zajednice u Mostaru i okolini, pa da upravlja i životima i sudbinama ljudi, a drugom pojedincu, koji i ne spominje upravljanje vakufskom imovinom, nego, uz davanje kirije vakufu, traži samo korištenje određenog prostora, isto ne dozvoljavaju. Zatim ih pitam, šta su uradili s mojim preporučenim pismom od 18. decembra 2012. godine, u kojem sam tražio susret s reisu-l-ulemom, želeći da zajedno riješimo problem? Da li je to pismo došlo u ruke dr. Huseina ef. Kavazovića", pita se Čolaković.

Pismo iz 2012. godine
Pismo iz 2012. godine

Na to pismo nikada nisam dobio odgovor, nastavlja on, a o fetvi dr. Enesa Ljevakovića sam javnosti dao objašnjenje prije dva dana i o tome nema potrebe da više govorim.

"Što se pak tiče zahtjeva gradskim vlastima Mostara, želim istaći da ste se na isti način obraćali Kantonalnom sudu u Mostaru pa je, zahvaljujući tome, ustanova Islamski kulturni centar ugašena. Nisam siguran da će vas, ovoga puta, poslušati gradske vlasti Mostara. Isto tako, nisam baš siguran da ćete, za ovo što tražite, imati podršku muslimana i građana Mostara. Poštujući autoritet, dostojanstvo i ugled reisu-l-uleme, a time i svih nas, ovoga puta neću ulaziti u polemiku s uvaženim reisom, ne želim u javnost iznositi neke veoma ružne stvari, ali, podsjećam vas da je i to, direktno od Allaha dž. š., dozvoljeno 'onima kojima je nepravda nanesena' ( En-Nisa, 148). Ako me na takvo nešto prisilite, obratit ću se Huseinu ef. Kavazoviću, a ne reisu-l-ulemi muslimana BiH. Nakon ovog saopćenja Ureda reisu-l-uleme, meni, ali i cjelokupnoj javnosti, sasvim je jasno da su 'braća odlučila da ubiju Jusufa'. Meni je čast i zadovoljstvo da budem u ulozi Jusufa, a ne u ulozi njegovih zavidnika i ubica".

Podsjećamo, na konferenciji za medije Medžlisa Islamske zajednice Mostar Salih ef. Čolaković optužen je za uzurpiranje vakufske imnovine, posebno Sultan Selimovog mesdžida na Starom mostu. Čolaković je tri dana kasnije, uz podršku bivšeg muftije Seida ef. Smajkića, odbacio sve optužbe, optuživši aktuelne čelnike Islamske zajednice u Mostaru za donošenje štetnih odluka. Glavni imam Dino ef. Maksumić izjavio je kasnije da su Čolakovićevi zahtjevi nezabilježeni u vakufskoj praksi, a jučer se oglasio i Ured reisu-l-uleme.