Zijad Sinanović
0

"Blokada graničnih prijelaza stvara ogromne gubitke"

FENA
Foto: SRNA
Foto: SRNA
Blokada graničnih prijelaza i carinskih terminala od samostalnih autoprijevoznika Republike Srpske stvara velike troškove i gubitke licenciranim transportnim kompanijama te preopterećenja carinskih terminala Federacije BiH koja uzrokuju kolaps saobraćaja. Autoprijevoznici najavljuju blokadu svih saobraćajnica u Republici Srpskoj.

Tim povodom održana je pres-konferencija u Vanjskotrgovinskoj komori (VTK) BiH, na kojoj su se javnosti obratili direktor Sektora za transport i komunikacije Zijad Sinanović, predsjednik Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Ilija Damir Pehar, prijevoznik i član UO VTKBiH Predrag Mitrašević i član Odbora Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Dragan Marić.

Zijad Sinanović je objasnio da su javnost i mediji posljednjih dana bili izloženi raznim dezinformacijama, koje se posebno tiču pravilnika za izdavanje licenci autoprijevoznicima.

''Rečeno vam je da se radi o nekom novom pravilniku, a to nije tačno, jer je u pitanju stari pravilnik koji je izrađen u skladu sa Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu. U pravilniku piše da međunarodni prijevoznik mora imati licencu koju izdaje Ministarstvo prometa i komunikacija BiH.

On je dodao da blokada carinskih terminala najviše šteti prijevoznicima koji imaju licencu a sada ne mogu da nastave s radom, zbog čega ulaze u ogroman finansijski deficit.

  • Očito je da je jedan od osnovnih problema i uzroka blokade neplaćanje poreza i penziono-imovinskog osiguranja, a vjerujem da postoje slučajevi nemogućnosti dobijanja potvrde o nekažnjavanju od nadležnog suda, što mnoge prijevoznike onemogućava u nabavci licence - smatra Sinanović.

Predrag Mitrašević je objasnio da svi vozači koji dobiju licencu mogu raditi bilo gdje u Evropi, jer bh. licenca ispunjava evropske standarde.

''Svi ozbiljni autoprijevoznici su dobili licence, a danas ne mogu da posluju. Njihove vozače sigurno nećete vidjeti na granicama kako učestvuju u blokadi'', kazao je on i dodao da se autoprijevoznici iz FBiH sigurno neće pridružiti blokadi.

Ilija Damir Pehar i Dragan Marić smaraju da su autoprijevoznici koji blokiraju carinske terminale izabrali pogrešan put rješavanja svojih problema. Pehar je kazao da niko nije potpuno zadovoljan aktuelnim pravilnikom, ali da isto tako postoji mogućnost izmjene i dopune pravilnika, te pozvao nadležne institucije da omoguće legalnim firmama da nastave raditi svoj posao.