Aktivni pred izbore
21

Bh. političari na društvenim mrežama: Nemaju profile, dijele linkove ili se "prepucavaju"

Piše: Dž. L.
Političari, stranke i nosioci vlasti u Bosni i Hercegovini vrlo rijetko koriste društvene mreže za promociju svojih ciljeva, stavova, mišljenja ili ideja. Veliki je broj onih koji uopće nemaju profile na Facebooku ili Twitteru, dok drugi svoje profile uglavnom koriste za "politička prepucavanja" ili površno dijeljenje vijesti.

Prema nedavnoj analizi marketing stručnjaka za Klix.ba, promotivni leci iz poštanskih sandučića, plakati, bilboardi i reklame s istrošenim frazama te Facebook profili koji se aktiviraju dva mjeseca pred izbore, vrhunac su marketinga bh. političara i stranaka.

Stručnjaci smatraju kako političke stranke u BiH ne pokazuju interes za redovno informisanje njihovih birača o ostvarenim ciljevima i provođenje politike od interesa za građane putem Facebooka ili Twittera.

Selma Kadić-Maglajlić, docentica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, smatra kako aktivnosti bh. stranaka na društvenim mrežama podsjećaju na adolescente koji u 21. stoljeću isprobavaju sve i svašta ispitujući granice lijepog ukusa.

Pregledali smo profile pojedinih političara iz naše zemlje na kojima smo zatekli, manje-više, istu situaciju. Rijetki su oni koji kroz aktivnosti na društvenim mrežama nastoje pozitivno utjecati na društvenu svijest.

Samo službeni postovi

Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović nema svoje privatne naloge na društvenim mrežama, već samo službene profile na Facebooku i Twitteru gdje se mogu pronaći informacije o njegovim obraćanjima, press konferencijama, sastancima, intervjuima i drugim aktivnostima. Međutim, nećete pronaći Izetbegovićeve statuse o stanju u državi, kao one koje objavljuju lideri razvijenijih zemalja.

Naprimjer, američki predsjednik Donald Trump na društvenim mrežama svakodnevno objavljuje statuse, svoje osvrte na aktuelna dešavanja, nove odluke ili kritike. Slično radi i francuski predsjednik Emmanuel Macron na čijem Twitter profilu možete naići na brojne statuse o političkoj, socijalnoj i ekonomskoj situaciji u Francuskoj. Neformalne statuse i fotografije naći ćete i naTwitter profilima njemačkog predsjednika Frank-Waltera Steinmeiera, lidera Austrije Alexandera van der Bellena, turskog predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana, makedonskog premijera Zorana Zaeva, njemačke kancelarke Angele Merkel, lidera Slovenije Boruta Pahora...

Predsjednica susjedne Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović te srbijanski lider Aleksandar Vučić također često na društvenim mrežama podijele statuse i fotografije koji nisu striktno vezani za njihovu službu.

Član Predsjedništva BiH Dragan Čović nekoliko puta u sedmici na Twitteru objavi izvještaje sa sastanaka, najave gostovanja, zahvalnice ili čestitke. Međutim, rijetko ili nikako ćete na njegovom profilu naići na kritikovanje i komentarisanje društva, stanja u državi ili drugih političara.

Ukoliko na Twitterov pretraživač ukucate Mladen Ivanić, pronaći ćete njegov profil na kojem nije objavljen nijedan post, dok na Facebooku uopće ne postoji službeni ili privatni profil člana Predsjedništva BiH iz reda srpskog naroda.

Predsjedavajuči Vijema ministara Denis Zvizdić aktivan je na Twitteru, a njegova Facebook stranica prikupila je 857 lajkova.

Željka Cvijanović, premijerka manjeg bh. entiteta, nije aktivna na društvenim mrežama, niti ima svoju službenu stranicu.

Predsjednik RS-a Milorad Dodik nema svoj službeni nalog na Twitteru, dok Facebook stranica s njegovim imenom ima 14.000 lajkova. S druge strane, Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD), na čijem čelu je Milorad Dodik, veoma je aktivan na svim društvenim mrežama. Na primjer, prilikom nedavnog proglašenja SNSD-ovih kandidata za ovogodišnje Opće izbore u BiH, prve informacije o izglasanim kandidatima objavljene su na Twitter profilu SNSD - Milorad Dodik, što nije slučaj s drugim bh. strankama.

Stranke bez Twittera

Stranka demokratske akcije (SDA) na čelu s Bakirom Izetbegovićem nema svoj Twitter nalog, dok službena Facebook stranica ove stranke ima više od 20.000 pratilaca. Podsjećamo, prema rezultatima Lokalnih izbora 2016. godine, koje je objavila Centralna izborna komisija, liste SDA za općinska i gradska vijeća su osvojile ukupno 314.247 glasova.

HDZ BiH na Facebooku ima nešto više od 8.000 pratilaca. Na ovoj društvenoj mreži stranka na čelu s Draganom Čovićem uglavnom dijeli linkove vijesti o aktivnostima stranke. HDZ BiH nema svoj zvanični Twitter nalog, dok na Twitteru možete pronaći profile ogranaka HDZ-a BiH kao što su HDZ Brčko distrikt, HDZ BiH Orašje, HDZ BiH Livno i slično.

Srpska demokratska stranka (SDS) također nema svoj Twitter nalog, a Facebook stranicu ove stranke prati blizu 18.000 ljudi. Slično kao i druge stranke u BiH, SDS na Facebooku objavljuje linkove vijesti o aktivnostima stranke.

Zastupnik u Parlamentu BiH Šefik Džaferović za vrijeme svog mandata nije bio aktivan na društvenim mrežama, dok je od objave kandidature za bošnjačkog člana Predsjedništva BiH na oktobarskim izborima dobio svoju službenu Facebook stranicu na kojoj je podijeljeno nekoliko vijesti te najava ili intervjua. Svoju aktivnost na društvenim mrežama u proteklom periodu povećali su i Denis Bećirović, kandidat Socijaldemokratske partije BiH za člana Predsjedništva BiH iz reda bošnjačkog naroda na oktobarskim izborima, te Boriša Falatar, kandidat Naše stranke za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda.

Jedna od aktivnijih zastupnica Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH na društvenim mrežama je Maja Gasal-Vražalica. Na svom službenom Facebook profilu ona često komentariše društvenu svakodnevnicu, provedbu zakona i ekonomsko-socijalnu situaciju u BiH.

Zastupnica SDS-a u Zastupničkom domu Parlamenta BiH Aleksandra Pandurević također je poprilično aktivna na Facebooku gdje komentariše aktuelna dešavanja u zemlji.

Postove o situaciji u BiH na privatnim i službenim profilima svakodnevno objavljuju i parlamentarci Senad Šepić i Saša Magazinović.

Zastupnik SDP-a u Parlamentu FBiH Damir Mašić putem svog privatnog Facebook profila, na kojem je vrlo aktivan, često proziva druge stranke i iznosi svoje mišljenje o različitim političkim pitanjima u BiH.

Na kraju, i pored loše marketing strategije bh. političara i stranaka na društvenim mrežama, marketing stručnjaci smatraju kako će bh. stranke u budućnosti sve više koristiti Facebook i Twitter za promociju. Nije teško zaključiti kako su mnogi već počeleži tražiti svoje političke poene na Facebooku i Twitteru uoči oktobarskih izbora.