{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

16.5.2013. u 13:29
U Ontariju pronađena voda stara više od milijardu godina
U rudniku bakra i cinka, koji se nalazi 2,4 kilometra ispod površine zemlje u Ontariju u Kanadi, pronađena je voda stara više od milijardu godina.
Voda pronađena u rudniku u Ontariju sadrži hemikalije koje pomažu održavanju života. Ona istječe iz izvora koji se nalazi u bušotinama rudnika bakra i cinka na dubini od 2,4 kilometara. Testovi su pokazali da je stara najmanje 1,5 milijardi godina, a možda i više od toga. U svom sastavu ima hemikalije koje pomažu u održavanju života, uključujući vodik i metan. Gasovi su osiguravali energiju za mikrobe koji nisu izloženi suncu mnogo vremena.

"Naše je istraživanje interesantno naučnicima koji žele saznati kako mikrobi evoluiraju u izolaciji, a suština je u porijeklu života, njegovom održavanju, kao i životu u ekstremnim okolnostima i na drugim planetama", izjavio je direktor projekta, profesor Chris Ballentine sa Univerziteta u Manchesteru.

Ranije je voda ove starosti pronađena u stijenama. No, voda iz rudnika u Kanadi teče iz stijene i to dva litra po minuti. Ima slične karakteristike mlađoj vodi iz južnoafričkog rudnika, koja također održava život.

Dr. Greg Holland sa Univerziteta u Lancesteru, koji je jedan od autora istraživanja objavljenog u magazinu Nature, rekao je da njegove kolege pokušavaju otkriti da li u vodi ima života. Dodao je da je siguran kako je pronađen način na koji planete kreiraju i čuvaju život mikroba milijardama godina. Život se održava bez obzira na uslove života na površini, pa postoji mogućnost da ispod površine Marsa također ima života.