Tehnologija
0

Španci grade najdužu evropsku mrežu za voz velikih brzina

FENA
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
S više od 2.000 kilometara željezničke pruge za voz velikih brzina Španija će u decembru postati vodeća u Evropi, a ulaganje u željeznicu za vladu socijalista recept je za izlazak iz krize koja je toj zemlji donijela 20-postotnu nezaposlenost.

Kada se 18. decembra svečano otvori pruga Madrid - Valencija, četvrta u nizu linija koje metropolu povezuju s velikim gradovima, Španija će imati željezničku mrežu za voz velikih brzina dužu od 2.000 kilometra.

Time će prestići Francusku ili Njemačku, a sa 7.000 kilometara pruge za voz velikih brzina planiranih do 2015. postat će treća u svijetu nakon Kine i Japana.

Vlada socijalista stavila je infrastrukturu na prvo mjesto kao put za izlazak iz krize u koju je zemlja zapala 2008. i donijela nezaposlenost od 20 posto . Španija već ima linije Madrid - Sevilla (1992.), Madrid - Valladolid te Madrid - Barcelona, a Madrid - Valencija stajat će šest milijardi eura i skratiti put sa četiri sata na 90 minuta.

Studija procjenjuje da nova linija donosi izravno ili neizravno 136.000 radnih mjesta. S ekološke strane donijet će pad broja putovanja automobilom i zrakoplovom i do 2016., smanjiti emisije CO2 za 842.000 tona.

Izgradnja pruga ima i svojih protivnika koji tvrde da je taj projekt jako skup i nerentabilan jer 47 miliona Španaca nema tako visoku stopu korištenja željeznice, prenosi Hina. Tvrde da bi unosnije bilo ulagati u informacijske tehnologije kako bi se smanjilo špansko kašnjenje u tom segmentu ili barem u željeznički prijevoz robe.