Efikasan alat

Sateliti će pratiti nasukavanje kitova iz svemira

D. B.
Foto: EPA-EFE
Naučnici razvijaju tehnike koje će im omogućiti da izbroje kitove iz svemira te tvrde da je najveće zabilježeno nasukavanje ovih sisara vjerovatno potcijenjeno.

Ukupno 343 kita su primjećena na udaljenim plažama Patagonije u Čileu 2015. godine, ali je ovaj istraživački rad obavljen iz aviona i čamaca mnogo sedmica nakon što su kitovi uginuli. Međutim, satelitski snimci visoke rezolucije su napravljeni dosta ranije pa je otkriveno da je bilo mnogo više nasukanih kitove nego se prvobitno vjerovalo.

Teško je dati precizan ukupan broj nasukanih kitova, ali analizom jedne fotografije je ustanovljeno da je broj zapravo dvostruko većim.

Rezutati nove istrage su objavljeni u magazinu Plos One.

Nije lako primjetiti objekt pa čak ni velikog kita s visine od nekoliko stotina kilometara iz svemira, no međunarodni tim vjeruje da moderni sateliti mogu obaviti ovaj zadatak. Oni mogu efikasnije otkriti nasukane kitove i informisati organizacije koje se bave njihovom zaštitom. Također, sateliti će upozoriti na narušavanje uslova u okeanu, što će znati i ribari.

Praćenje kitova iz orbite će biti moćan alat koji će poslužiti za procjenjivanje stanja okoliša. Nasukavanja kitova će se brže otkrivati, a time će i reakcija ljudi biti brža. Stizat će ranije na mjesta nasukavanja kitova te će lakše utvrditi uzrok.