Tehnologija
0

Prodaja mobilnih telefona u svijetu porasla za 19 posto

FENA
Prodaja mobilnih telefona u svijetu je tokom prvog tromjesečja povećana 19 posto na godišnjem nivou, a dinamiku tog tržišta su prije svega osigurali "pametni" modeli - "smartfoni", objavila je istraživačka kompanija Gartner.

U svijetu je tokom prvog tromjesečja ove godine prodato 427,8 miliona komada mobilnih telefona, u čemu su "smartfoni" učestvovali s 23,6 posto, zahvaljujući rastu prodaje od 85 posto u periodu između prvog tromjesečja 2010. godine i prvog tromjesečja 2011. godine, prenijeli su francuski elektronski mediji.

Gartnerovi analitičari smatraju da je rast mogao da bude još veći da određeni snabdjevači nisu najavili lansiranje većeg broja uređaja u drugom tromjesečju, što je moglo da navede neke klijente da odgode kupovinu.

Ocijenjeno je i da bi katastrofa koja je pogodila Japan trebalo na kraju da ima manje posljedice po tržište mobilnih telefona od onih kojih su se na početku pribojavali Gartnerovi analitičari.

Finska Nokia je u prvom tromjesečju prodala 107,6 miliona mobilnih telefona, tako da je njen tržišni udio opao na 25,1 posto. Iza Nokije je južnokorejski Samsung s tržišnim udjelom od 16,1 posto, što je pad u odnosu na prvo tromjesečje prethodne godine, kad je ono iznosilo 18 posto. Potom slijedi juzznokorejski LG, s padom tržišnog udjela sa 7,6 posto na 5,6 posto.

Najviše je napredovala americcka kompanija Apple sa 16,88 miliona prodatih iPhonea i tržišnim udjelom koji se povećao s 2,3 posto na 3,9 posto. Kanadski RIM je sa svojim telefonom BlackBerry održao tržišni udio od tri posto, ispred ZTE-a čiji se udio povećao s 1,7 na 2,3 posto i HTC-a s 0,9 posto na 2,2 posto.

Udio Motorole je opao s 2,7 posto na 2,1 posto, kao i Sony-Ericssona s 2,7 posto na 1,9 posto. Udio "smartfona" koje pokreće Googleov operativni sistem Android povećan je za godinu dana sa 9,6 posto na 36 posto, a onih koji rade u sistemu simbyan opao je sa 44,2 posto na 27,4 posto.

Apple i njegov sistem iOS u "smartfonima" našli su se ispred RIM-a s tržišnim udjelom od 16,8 posto, dok je udio RIM-a iznosio 12,9 posto. Udio Microsofta opao je sa 6,8 na 3,3 posto.