Cilj je smanjiti broj lančanih sudara
0

Nova aplikacija upozorava na nesreću ispred vas

Sarajevo-x.com
Naučnici su napravili aplikaciju za detektovanje saobraćajne nesreće koja se dogodila na udaljenosti do jednog kilometra ispred vas na putu kojim se krećete. Aplikacija prima signal koji vas upozorava da se zaustavite. Vozačima bi mogla biti posebno korisna na autoputevima, piše Daily Mail.

Naučnici na Univerzitetu u Bolonji su razvili softver koji upozorava vozača na saobraćajnu nesreću dvostruko brže od svih sistema ove vrste koji su dostupni na tržištu. Oni se nadaju da će sistem automatskog detektovanja saobraćajne nesreće smanjiti broj lančanih sudara za 40 posto. Naučnici planiraju obaviti testove na cesti ovog ljeta oko kampusa Univerziteta u Kaliforniji. koji se nalazi u Los Angelesu. Njihov partner je kompanija Toyota.

"Aplikacija povezuje automobile i omogućava komunikaciju među njima", rekao je vođa ovog projekta profesor Marco Roccetti.

Ukoliko se saobraćajna nesreća dogodi ispred vozača koji posjeduje aplikaciju, on će dobiti informaciju o tome u djeliću sekunde. Automobil koji je sudjelovao u nesreći prvi šalje signal i upozorava ostale.

Pošto se autoputem kreću stotine pa i hiljada vozila. problem je uspostaviti komunikaciju, a u isto vrijeme osigurati da ne dođe do preopterećenja sistema. Ukoliko svi automobili proslijede dobijenu poruku, do preopterećenja će doći veoma brzo, što će dovesti do prekida komunikacije. Zbog toga sistem mora vršiti selekciju.

Kada automobil pošalje informaciju o sudaru, svi ostali automobili u radijusu između 300 i 1.000 metara primaju signal, ali samo jedan od njih ih šalje do automobila koji su udaljeniji od mjesta nesreće. Do sada su sistemi ove vrste birali onaj automobil koji je najudaljeniji od mjesta nasreće. Tim naučnika iz Bolonje tvrdi da njihov sistem bira vozilo koje može poslati signal najdalje. To ne mora biti najudaljeniji automobil jer se može dogoditi iza njega stoji kamion koji ograničava proslijeđivanje signala.

Aplikacija omogućava automobilima da su konstantno međusobno povezani. Sistem prepoznaje pravac i brzinu kretanja drugih automobila, kao i njihov kapacitet transmitovanja. Informacije se "osvježavaju" svakih nekoliko sekundi, a frekvencija se optimizuje kako se sistem ne bi usporio. Kada se signal pošalje, automobil u najboljoj poziciji automatski prosljeđuje i širi upozorenje. Vrijeme potrebno za upozorenje ostalih vozača je dvostruko kraće u odnosu na postojeće sisteme.

Ova tehnologija bi se mogla ugraditi u instrument tablu ili u satelitsku navigaciju. Pomenuti komunikacijski sistem povećava mogućnost za uvođenje bežične konekcije putem koje bi vozači i ostali putnici, koji bi tokom vožnje mogli preuzimati muziku i surfati.

Vezani članci