|

Google mijenja način funkcioniranja interneta, a sve zbog jedne važne stvari

Google mijenja način funkcioniranja interneta, a sve zbog jedne važne stvari
9
D
V. T.
17.1.2020. u 14:35
8
komentara
9

dijeljenja
Google mijenja način funkcioniranja interneta, a sve zbog jedne važne stvari Foto: EPA-EFE
Zbog sve većeg broja žalbi korisnika, ova kompanija je odlučila u iduće dvije godine napraviti revolucionarne promjene.
Google kontrolira način na koji većina svijeta surfa internetom, a njegov pretraživač Chrome koristi više od pola svjetske populacije. On sada želi promijeniti način na koji kompanije i oglašivači prate milione Chromeovih korisnika, piše CNN.

U objavi, koju je u utorak na blogu objavio tehnički direktor Chromea, Justin Schuh, priopćeno je da kompanija namjerava ukinuti kolačiće treće strane "u roku od dvije godine".

Kolačići dopuštaju stranicama pratiti vašu aktivnost, a kolačići treće strane dopuštaju to i stranicama koje niste ni posjetili. Njihovo ukidanje omogućit će korisnicima interneta bolje sačuvati svoju privatnost.

"Korisnici zahtjevaju veću privatnost – transparentnost, mogućnost izbora i kontrolu nad upotrebom njihovih podataka – zbog čega je jasno da ekosistem interneta treba evoluirati kako bi udovoljio sve većem broju ovakvih zahtjeva", kaže Schuh.

Većina popularnih pretraživača, uključujući Appleov Safari i Mozillu Firefox, već je ugradila striktnija ograničenja u ovom području, a Googleovo priopćenje pojavilo se dan prije nego što je Microsoft predstavio svoj novi Edge pretraživač, koji je napravljen na osnovi Chromeovog koda, ali s većim ograničenjima u vezi kolačića.

Schuh je u objavi kritizirao i pristup nekih Chromeovih konkurenata.

"Neki pretraživači su reagirali na zahtjeve korisnika blokiranjem kolačića treće strane, ali mi smatramo da to dovodi do nenamjernih posljedica koje negativno utječu i na korisnike i na ekosistem interneta", izjavio je on.

Googleov cilj je u isto vrijeme poboljšati privatnost korisnika i zaštititi poslove izdavača i oglašivača.

"Blokiranje kolačića bez pronalaženja drugog načina za plasiranje relevantnih reklama znatno smanjuje primarni izvor prihoda izdavača, što ugrožava budućnost živopisnog interneta", piše u saopćenju.

Ipak, stručnjaci tvrde da je Googleov pristup takav zbog njihovog vlastitog digitalnog marketinga, koji im donosi veliku većinu prihoda.

"Drugi pretraživači žele ograničiti kolačiće treće strane, motivirani sve većim korisničkim nezadovoljstvom. Previše reklama targetira korisnike na osnovi posjeta određenim stranicama, pa su ljudi sve više svjesni da se njihovo pretraživanje prati širom interneta", kaže Justin Brookman, direktor na Odsjeku privatnosti potrošača i tehnološke politike u neprofitnoj organizaciji Consumer Reports.

"Google se, s druge strane, čini zainteresiranim očuvati praćenje treće strane – ali kako su kolačići krhki i napadaju se sa svih strana, Google istražuje druge metode praćenja u pretraživaču", dodao je Brookman.

Prema njegovim riječima, postoji osnovani strah da bi Google mogao upotrijebiti svoju moć i dominaciju da nastavi prikupljati podatke čak i bez kolačića i ugušiti konkurenciju u tom procesu.
Prijavi grešku


Komentari (8)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...