Tehnologija
0

Facebook i pametni telefoni uvode nova pravila u industriju igara

Sarajevo-x.com
Još otkako se prešlo na društvene mreže poput Facebooka, kritičari vode beskrajne rasprave o "gaming biznisu". No, ironično, najveći problem za sve je u tome što ne postoji jedinstvena "industrija igara" i što je pojam "videoigre" sam po sebi zastario.

"Nikad nisam vidio ovakav period, s toliko poremećaja", izjavio je osnivač "Electronic Artsa", Trip Hawkins, te dodao kako je industrija zapravo okrenuta naopako.

Razvoj novih tehnologija – od igara za downloadovanje do onih na aplikacijama pametnih telefona – doveo je i do brojnih igara koje se mogu igrati na društvenim mrežama.

Besplatne igre, kao i masivni multipleyer online-svjetovi su također u porastu. Igrači su često "prisiljeni" da preuzimaju sadržaje kao što su nove mape, misije i dodatke koje produžuju vijek igara koje već igraju.

Nažalost po industrijske gigante poput "Activisiona" i "Electronic Artsa", većina savremenih oblika elektronske zabave imaju veliku sličnost sa igrama poput "Call of Duty", "Mass Effect" i drugim.

Platforme kao što su Facebook i iPhone donijele su uživanje u drugačijem kontekstu, te mogućnost stalnog ažuriranja, a igrači su u komentarima dobili priliku da daju povratnu informaciju o igrama.

"Mnogi od proizvođača igara, uključujući i trgovce, su zabrinuti", rekao je kreator "Oddworlda" Lorne Lanning.

"Ljudi sad mogu doći do iskustva i proizvoda na drugim mjestima, a dosta kompanija se neće moći prilagoditi tome. Svako ko misli da ima lojalne klijente je u zabludi, mora se prilagođavati novim trendovima", dodao je on.

Pojašnjava to na primjeru igara koje imaju fiksnu cijenu, a koje u biti pružaju isto iskustvo kao i dosta igara na društvenim mrežama, s tim da ove posljednje možete igrati usput svaki dan.

Nedavno je prodaja igara za PlayStation 3, Wii, Xbox 360 i druge popularne konzole za igre pala u SAD-u za nevjerovatnih 15 posto.

"Svi u industriji igara još uvijek pokušavaju u ovo doba napraviti veliki hit", ističe dizajner igara Clint Hocking.

Više od 40.000 igara za sve uzraste su dostupne s najširim rasponom cijena do sada, a mogu se igrati i na iPhoneu ili iPadu.

"Industrija će biti zdrava, a ljudi koji se bave ovim poslom u stanju su više nego ikad zabaviti ljude na mnogo načina", navode pojedini analitičari.

Ističu kako je kompanijama puno bolje da sagledaju na koji način se mogu uklopiti u temeljite promjene koje su svakako na snazi. Jer, igre na društvenim mrežama poput Facebooka već danas privlače desetine miliona ljudi, a taj broj sve više raste, javlja CNN.