Vlasnici novina zabrinuti
0

Čitatelji ne žele plaćati za vijesti na Internetu

Sarajevo-x.com
Tjerati ljudi da plaćaju za vijesti na Internetu isto je kao i pokušati prisiliti leptira da se vrati u oblik larve. To je bio jedan od nekoliko mračnih novinskih naslova u godišnjoj procjeni stanja u novinskoj industriji koju je izvela organizacija Project for Excellence in Journalism.

Njihov izvještaj je pokazao da šest od deset Amerikanaca pročita nekoliko informacija dnevno na Internetu, a u prosjeku, svaka osoba dnevno provede tri minute i četiri sekunde u posjeti novinskim portalima, piše AP.

Prema istom izvještaju, oko 35 posto ljudi je izjavilo kako imaju omiljenu web stranicu koju posjećuju svaki dan. I pored ovih činjenica, samo 19 posto ispitanika je voljno plaćati za online vijesti, uključujući i one koji to već čine.

Ne postoji, dakle, lojalnost brendu. Čak 82 posto je odgovorilo da bi potražilo drugu stranicu ukoliko bi njihova omiljena uvela plaćanje vijesti.

Zanimljivo je, također, da uprkos velikom izboru, najviše ljudi posjećuju velike web stranice poput Yahooa, MSNBC-a, CNN-a, AOL-a i The New York Timesa.

Ipak, postoji tračak nade za uspostavljanje sistema plaćanja. Istraživanje je pokazalo da bi konzumenti, u slučaju da budu prisiljeni da biraju, preferirali neku vrstu pretplate koja bi im omogućila da plaćaju onoliko koliko koriste.

Dnevnik Wall Street Journal traži od čitatelja da plaćaju za njihov sadržaj, a i New York Times je nedavno najavio da će uvesti plaćanje za puni pristup toj stranici.

Uprkos navikama čitatelja, naviknutih na dobijanje sadržaja besplatno na Internetu, vlasnici novinskih portala se nadaju kako će im u budućnosti napredak u tehnologiji i promjene u navikama potrošača osigurati prihode.

Agencija Associated Press je prošlog mjeseca najavila novu poslovnu jedinicu, AP Gateway, dizajniranu da razvija i promovira proizvode koji će pomoći da emiteri i novine stvaraju prihode. AP će, naprimjer, biti zadužen za razvoj aplikacija koje će se moći koristiti na Appleovom iPadu.

"Dok potrošači možda i nisu voljni plaćati za vijesti na Internetu, puno je vjerovatnije da će platiti za pristup vijestima na različitim uređajima, poput pametnih telefona", rekla je Jane Seagrave iz agencije Associated Press.

Dodala je kako se nada da će to tako uistinu i biti, budući da su "vrijednosti profesionalnog novinarstva došle u pitanje".