Primljene prve narudžbe
57

Boomov supersonični avion sličan Concordeu letjet će brzinom od 1,7 Macha

D. B.
Duhovni nasljednik legendarnog Concordea bit će supersonični avion kompanije Boom Supersonic.

Riječ je o avionu pod nazivom Overture koji je predstavljen renderima, a koji predstavlja uvod u eru održivih supersoničnih letova. Avion su već naručile kompanije United Airlines i Japan Airlines iako je tek u fazi razvoja.

Iz Booma kažu da će avion Overture letjeti dva puta brže u odnosu na današnje avione te da će iz New Yorka stići u London za samo 3,5 sati.

Kompanija je novosti o avionu saopćila tokom Međunarodnog airshowa Farnborough 19. jula, a tada je potvrđeno da će moći prevoziti između 65 i 80 putnika te da će dostizati brzinu od 1,7 Macha tokom leta iznad okeana. odnosno oko 2.082 km/h. Koristit će 100 posto održivo avijacijsko gorivo (SAF), a početak proizvodnje se očekuje 2024. godine.

Avion će prevoziti manji broj putnika, a kapacitet je žrtvovan kako bi bio što tiši i efikasniji. Baš kao i NASA-in supersonični avion X-59, Boomov Overture će stvarati tiši nadzvučni prasak od Concordea. To mu garantuje manje restrikcija tokom leta iznad naseljenih područja, ali će ipak morati letjeti brzinom manjom od 1 Macha iznad kopna.

Boom je saopćio da će avion koristiti motore bez zujanja i naknadnog sagorijevanja, kao prvi automatizovani sistem za smanjenje buke. To znači da ne bi trebao biti glasniji od konvencionalnih aviona tokom polijetanja.

Kompanija je rekonfigurisala trup aviona i krila te je dodala još motora. Overture će pokretati četiri manja motora na krilima, što će mu pomoći da bude tiši, a smanjit će se i operativni troškovi. Promjer krila će iznositi 32,2 metra, a ukupna dužina 61,26 metara.

Međutim, pred Boomom je još mnogo posla kako bi ispunio svoj cilj. Dizajn nove verzije aviona je baziran na opsežnim simuliranim softverskim dizajnima, pet testova u zračnom tunelu, kao i pažljivoj procijeni 51 iteracije dizajna.

Direktor Blake Scholl je kazao da kompanija još uvijek radi na motoru aviona. Trup je širi blizu prednje dijela, a to će smanjiti otpor i potrošnju goriva. Novi dizajn krila će unaprijediti sigurnost pri letu niskim brzinama te smanjiti opterećenje motora.

Prošle godine je United Airlines saopćio da investira 3 milijarde dolara u narudžbu aviona Overture. Boom Supersonic očekuje početak testnih letova u Kaliforniji do 2026. godine, a nada se da će biti operativan do 2029. godine.

Vezani članci