Nauka

Zanimljivo otkriće: Na propaloj zvijezdi detektovani oblaci od vodene pare

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Naša galaksija vrvi smeđim patuljcima – promašenim nebeskim tijelima koja su ostala "zarobljena" na pola puta od planeta i zvijezda. Ipak, naučnici su nedavno jednu ovakvu "propalu zvijezdu" obuhvatili istraživanjem koje donosi potencijalno fascinantne rezultate.

Tim naučnika iz američkog Santa Cruza prikupila je prvu infracrvenu fotografiju smeđek patuljka WISE 0855, najhladnijeg objekta van našeg solarnog sistema na nekih 7,2 svjetlosnih godina. Pored velikog broja zanimljivih detalja, onaj koji se ističe jeste da je njegova atmosfeta puna oblaka od vodene pare.

"Riječ je o objektu na kojem dominira vodena para i koji neodoljivo podsjeća na Jupiter", rekao je naučnik Andrew Skemer. Ipak, glavna razlika između dva tijela jeste što WISE 0855 ima manjak fosfina, toksičnog gasa koji se formira u tijelima planeta kao što je Jupiter.

Smeđi patuljci predstavljaju "propale zvijezde" koje nisu bile dovoljno masivne kako bi u svom tijelu započele nuklearnu fuziju. Smeđi patuljci su sačinjeni od istih elemenata od kojih su stvorene zvijezde, ali i pored toga tokom svoga života psotaju sve hladnije i hladnije.

Prema podacima objavljenim u listu Astrophysical Journal Letters, temperatura na površini WISE 0855 iznosi minus 23 stepena.