Nauka

Mistična zvijezda postala još čudnija: Nakon "vanzemaljaca" uočeno gašenje svjetlosti

Klix.ba
Ilustracija
Zvijezda KIC 8462852, jedna od najčudnijih u našoj galaksiji, postala je još zanimljivija nakon što su primijećene nove promjene u njenom sjaju.

Ako vam ime ništa ne znači, podsjećamo da je to ista zvijezda koja je prošle godine došla u fokus javnosti nakon što su pojedini naučnici rekli da iza njenog čudnog ponašanja možda stoji vanzemaljska megastruktura.

KIC 8462852 prati neobično sporadično kolebanje nivoa svjetlosti koje naučnici još uvijek ne mogu objasniti. U normalnim okolnostima, zvijezda sa planetama naizgled gubi jačinu svjetlosti u trenutku kada se između Zemlje i zvijezde nađe njena planeta koja svojom veličinom zaklanja djelić sjaja. Također, ova zatamnjenja su šablonska i naučnici mogu predvidjeti njihovo ponavljanje. U slučaju zvijezde KIC 8462852, gubitak sjaja je dovoljno dramatičan i nasumičan da se uzrok ne može pripisati planetama.

Iako je prijedlog o vanzemaljskim strukturama zanimljiv, on je vrlo brzo odbačen, ali misterija nije izgubila na značaju nakon što su se pojavili podaci koji sugerišu da je KIC 8462852 u posljednjih 100 godina izgubila čak 14 posto svoga sjaja.

Istraživači Josh Simon i Ben Montet otkrili su da je zvijezda godinama postepeno gubila sjaj, ali da je nagli pad zabilježen tek posljednjih godina, za vrijeme Keplerovog posmatranja.

Njihovo zapažanje objavljeno je u naučnom listu Astrophysical Journal u kojem dva naučnika porede zvijezdu sa 500 drugih unutar naše galaksije, a koje je također posmatrao svemirski teleskop Kepler.

"Ova zvijezda već je privukla pažnju sporadičnim epizodama zatamnjenja, a sada vidimo da su njene osobine još tajnovitije – ona gubi sveukupni sjaj, pogotovo u posljednje tri godine", rekao je Simon.

Kratkotrajno gubljenje sjaja koje je zabilježeno 2012. godine moglo bi se objasniti raspadom planete ili komete, mada ni to nije potvrđeno. S druge strane, dugoročno zatamnjenje je potpuno druga priča i sasvim novi problem za astronome.