Nauka

Sjeverna Amerika mogla bi se suočiti s megasušom

FENA
Suša u zapadnim dijelovima Sjeverne Amerike od 2000 do 2004 godine bila je najteža u 800 godina i mogla bi biti "normalna pojava" u stoljeću koje dolazi, tvrde naučnici.

Ekstremne klimatske pojave, kao što je dugotrajna suša koja je ostavila isušene šume i riječne bazene, pojačali su se kao rezultat globalnog zagrijavanja, navodi grupa od deset naučnika u svom izvještaju u magazinu Nature Geoscience, prenosi UPI.

Suša je također umanjila apsorpciju ugljen dioksida za prosječnih 51 posto u golemoj regiji koja obuhvaća zapad Sjedinjenih Država, Kanadu i Meksiko, navode istraživači.

"Klimatski ekstremi poput ovih izazvat će više teških suša i umiranja šuma, i umanjit će sposobnost vegetacije da upija ugljen dioksid", izjavila je koautorica studije Beverly Law, s Univerziteta države Oregon.

Podaci iz tri vremenske ere pokazuju da višegodišnja suša poput današnje nikada nije bila zabilježena od srednjeg stoljeća (977-981. i 1146-1151. godine), tvrde naučnici.

To bi se, međutim, moglo i pogoršati, kažu oni.

"Očekuje se da područja koja su već suha na zapadu budu još suvlja. Očekujemo još ekstremnog vremena. Ti ekstremni periodi zaista mogu naškoditi ekosistemima, dovesti do umiranja šuma i mogu pretvoriti neka područja iz šumskih u područja niskog rastinja ili livade", izjavila je Law.

"Ti dugoročni trendovi u skladu su s megasušama 21. stoljeća", ističu naučnici.