Nauka

Pronađeno gnijezdo dinosaura staro 190 miliona godina

Sarajevo-x.com
Međunarodni tim istraživača pronašao je gnijezdo dinosaura Massospondylusa staro 190 miliona godina na otkopu u Južnoafričkoj Republici.

Otrkiće je objavljeno u Nacionalnoj akademiji nauka u Torontu. Istraživanje je vodio Robert Reisz, paleontolog i profesor biologije na Univerzitetu u Torontu.

Naučnici su otkrili da su pronašli dijelove jaja, fosilne ostatke embriona kao i tragove malih dinosaura. Ovo gnijezdo, najstarije te veličine, je dokaz postojanja i gniježđenja dinosaura. Ukupno desetak gnijezda je pronađeno u okolini pa se vjeruje da je ovaj region bio specijalno određen samo za gnijezda.

Jedno od otkrića jeste da je postojao obrazac procesa gniježđenja, što je prvi put otkriveno. Činjenica da su se dinosauri vraćali na ova gnijezda dokaz je da su bili inteligentni i imali smisao za obrazac ponašanja kada je reprodukcija u pitanju.

Još jedno otkriće vezano je za majčinu sposobnost da, uprkos svojoj veličini i težini, organizuje gnijezdo u nepristupačnom kraju. Naučnici vjeruju da će im ova otkopina otkriti još mnogo zanimljivih stvari, jer prema riječima profesora Evansa, koji je također dio istraživačkog tima, uprkos brojnim fosilnim ostacima dinosaurusa, vrlo malo je informacija o reproduktivnom sistemu dinosaura, prenosi Huffington Post.