Otkriće britanskih naučnika

VIDEO / Poslušajte muziku koju stvara Sunce

Sarajevo-x.com
Sunce je godinama inspiracija za mnogobrojne pjesme, no sada su naučnici otkrili da središnja zvijezda našeg solarnog sistema proizvodi vlastite melodije.

Astronomi sa Univerziteta Sheffield u Velikoj Britaniji uspjeli su snimiti muzičke harmonije koje proizvodi Sunčevo magnetno polje u svojoj vanjskoj atmosferi. Naime, otkriveno je da veliki magnetni prstenovi vibriraju baš poput žica na muzičkom instrumentu.

Koristeći satelitske snimke magnetnih prstenova, koji mogu biti udaljeni i preko 1 000 000 kilometara, naučnici su uspjeli vidljive vibracije pretvoriti u šumove i pojačati frekvenciju kako bi je ljudsko uho moglo čuti.

"Bilo je neobično lijepo i uzbudljivo prvi put čuti zvukove koje proizvodi tako velik i snažan izvor. To je poput muzike koju stvara harmonika i ovo saznanje pruža potpuno novi način spoznavanja Sunca, ali i daje novi uvid u fiziku koja se dešava u vanjskim slojevima, gdje temperatura doseže do milion stepeni", kazao je profesor Robertus von Fáy-Siebenbürgen, voditelj solarne istraživačke grupe, prenosi "Daily Telegraph".

Pretpostavlja se da su koronarni prstenovi uključeni u stvaranje solarne baklje koja izbacuje čestice visoko u svemir, stvarajući takozvanu pojavu "svemirsko vrijeme". Kada se Sunčeva aktivnost i proizvodnja baklji pojača dolazi do svemirske oluje na Zemlji koja može imati katastrofalne posljedice, kao što je uništenje elektronske opreme, te oštećenje satelita.

NASA je upozorila prošle sedmice da se Sunčeva aktivnost počela povećavati nakon duge niske aktivnosti, te da postoji opasnost od izbacivanja do sada neviđenog nivoa magnetske energije, što bi do 2013. godine moglo izazvati ogromne posljedice.

No, profesor Fay-Siebenbürgen tvrdi da bi proučavanje muzike Sunca omogućilo nove načine razumijevanja i predviđanja solarne baklje.