Nauka

Otkriven najstariji fosil vrste slične leopardu

Klix.ba
Najstariji fosil velike mačke otkriven je na Tibetu. Vrsta nije poznata, ali je slična leopardu.

Utvrđeno je da je pronađena lobanja vrste nazvane Panthera blytheae, stara između 4,1 i 5,9 miliona godina. Ovo otkriće na Tibetu podržava teoriju da su velike mačke živjele u centralnoj Aziji, a ne Africi. Otkrića američkih i kineskih paleontologa objavljena su u žurnalu Royal Societyja "Proceedings B".

Koristili su anatomske i DNK podatke kako bi utvrdili da lobanja pripada izumrloj vrsti velike mačke.

"Ova mačka je sestra živućeg snježnog leoparda, ima široko čelo i kratko lice, ali je malo manja. S obzirom na mjesto gdje smo našli fosil, postavlja se pitanje gdje su životinje živjele i kako su se širile svijetom. Biolozi i hipotetičari su govorili da velike mačke potječu iz Azije, no uvijek je postojao jaz između podataka o DNK fosila", rekao je autor istraživanja dr. Jack Tseng sa Univerziteta Južna Kalifornija.

Novi fosil otkriven je tokom ekspedicije u Zanda Basinu na jugoistočnom Tibetu. Vođe ekspedicije bili su dr. Tseng i njegova supruga Juan Liu, koji su pronašli više od 100 kostiju i uspjeli sastaviti lobanju.

"Bili smo iznenađeni kada smo našli fosil mačke. Obično nađemo antilope i nosoroge, no ova strana je posebna. Pronašli smo više zvijeri poput jazavaca, lisica i lasica", rekao je dr. Tseng.

Među kostima su pronašli sedam fragmenata lobanja koje pripadaju trima mačkama i jednu skoro cijelu lobanju. Starost je utvrđena magnetostratigrafijom.

"Ovo otkriće podržava tezu da velike mačke potječu iz Azije i omogućava nam uvid u to kako su mačke izgledale i gdje su sve živjele", dodao je dr. Tseng, koji se sa svojim timom planira vratiti na Tibet sljedećeg ljeta, gdje će tragati za drugim vrstama.