Duboko ispod ledene površine

Nova vrsta života otkrivena u antarktičkom jezeru Vostok

Klix.ba
Ruski naučnici tvrde kako su otkrili novi tip bakterijskog života u vodama pod ledom skrivenog antarktičkog jezera Vostok.

Prošle godine, ruski tim bušio je četiri kilometra kroz led kako bi došao do jezera i uzeo uzorke.

Jezero Vostok je odvojeno od površine milionima godina te je zbog toga povećana mogućnost da se u takvom izoliranom okruženju razviju nove mikrobiološke forme života.

"Kada smo odstranili sve elemente kontaminacije otkrili smo DNK koja se ne podudara ni sa jednom iz globalne baze. Ovaj oblik života je za sada nekalisificran i neidentificiran", objasnio je Sergie Bulat iz Instituta za nuklearnu fiziku u St. Petersburgu.

DNK je manje od 86 posto slična prethodnim životnim formama koje poznajemo.

Projekt bušenja planiran je godinama, jer se izvodi na lokaciji koja nije predviđena za život čovjeka i jedna je od najnegostoljubivijih na planeti.

To je mjesto gdje termometri bilježe najniže temperature na Zemlji. Minus 89 stepeni celzija zabilježeno je 21. jula 1983. godine.

Vostok punkt napravili su Rusi 1956. godine, a njihovi aparati su otkrili da se ispod debelog leda krije vodena površina. Jezero je otkriveno 1990-ih godina, njegova površina iznosi 15.000 kvadratnih kilometara i može se porediti sa Bajkalskim jezerom u Sibiru i jezerom Ontario u Sjevernoj Americi.