Nauka

Naučnici predviđaju stvaranje novog superkontinenta za 250 miliona godina

Klix.ba
Naučnici s Univerziteta Yale i japanske Agencije za morsko-kopnene nauke i tehnologiju previđaju da će se za 250 miliona godina, zbog kretanja tektonskih ploča koje se spajaju ili razdvajaju u ciklusima od po više stotina godina, formirati megakontinent Amazija.

Novi superkontinent nastat će na Pacifičkom vatrenom prstenu, a usljed toga će se Sjeverna i Južna Amerika spojiti, dok će Karipsko more i Arktički okean nestati.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Nature", a zasnovano je na teoriji ortoverzije prema kojoj se kontinenti, nakon raspada superkontinenta, udaljavaju jedni od drugih do trenutka podvlačenja jedne tektonske ploče pod drugu.

Testirajući model istraživači su koristili paleomagnetske podatke kako bi proučavali varijacije u rotaciji Zemlje koje izazivaju promjene u distribuciji mase planete. Promjene se dešavaju tokom više miliona godina.

Naučnici su na ovaj način zaključili kako superkontinenti utječu na kretanje Zemlje i predvidjeli Amaziju.

Foto: Univerzitet Yale

"Kad nestanu Sjeverni ledeni okean i Karipsko more bit ćemo na putu ka stvaranju superkontinenta. Južna i Sjeverna Amerika sudarit će se s Evroazijom kod Sjevernog pola", kaže autor istraživanja Ross Mitchell.

Naučnici Japanske agencije za nauku i tehnologiju mora i zemlje (JAMSTEC) podržali su zaključak istraživanja.

Posljednji superkontinent Pangea formiran je prije 300 miliona godina, a u njegovom centru bila je Afrika. Sto godina nakon nastanka počeo se odvajati na sedam manjih površina, odnosno današnjih kontinenata, usljed čega je nastao Atlantski okean.

Naučnici vjeruju da je Pangea treći ili četvrti superkontinent u historiji Zemlje.