Nauka

Moguće rješenje tajne života: DNK nije nastala spontano već udruživanjem manjih fragmenata

Klix.ba
Naučnici vjeruju da je život na Zemlji počeo prije oko 3,8 milijardi godina, ali način na koji je život nastao još uvijek predstavlja misteriju.

Ipak, naučnici iz Sjedinjenih Američkih Država i Italije sada tvrde da su pronašli dokaze koji ukazuju na mogućnost postojanja "sposobnosti" u fragmentima, odnosno pretečama DNK, koje su doprinijele razvijanju života.

Naučnici vjeruju da su fragmenti koristili svoje mogućnosti evoluiranja kako bi narasli u obrasce hemijskih lanaca dovoljno dugačkih kako bi se smatrali primitivnim životom.

Studija koju su obavili Univerzitet u Milanu i Univerzitet u Colorado Boulderu bazirana je na otkriću iz 1980. godine koje govori da RNK sama može hemijski izmijeniti svoju strukturu.

RNK je slična DNK i obavlja nekoliko poslova u našim ćelijama, kao što je uloga "prekidača" za paljenje ili gašenje naših gena. Naučnici vjeruju da je RNK imala značajnu ulogu u početku života na Zemlji kada je gradila organizme prije pojave DNK i proteina.

Veliki broj naučnika smatra da je RNK isuviše komplikovana i specijalizirana da bi mogla nastati djelovanjem hemijskih reakcija. Umjesto toga u objašnjenje se ubacuje evolucija, a nova studija pokazuje da su fragmenti primitivne DNK nastali upravo uz pomoć procesa evolucije.

Istraživači su pronašli fragmente duge nekoliko nanometara sa mogućnošću da kontrolišu formiranje hemijskih veza. Uz pomoć njih formira se dugački DNK lanac bez potrebe za nekim drugim biološkim pomagalom.

"Nova studija ukazuje na to da spontano samoorganiziranje malih fragmenata DNK omogućava kreiranje dugačkih lanaca. Na taj način je u svijetu prije nastanka života mogla nastati prva molekula RNK", rekao je profesor Noel Clark.