Svemirsko kamenje

Meteor Murchison mogao bi biti stariji od Sunca

Sarajevo-x.com
Murchinson meteor
Naučnici su potvrdili da meteor Murchison, koji je udario u Zemlju prije 40 godina, sadrži na milione različitih organskih sastojaka. Udario je u gradić Murchinson u Australiji, po kojem je i dobio ime.

"Ovo nam je mnogo bitna informacija, jer ćemo moći saznati šta se dešavalo tokom razvoja Sunčevog sistema. Iako je ovo kompleksno istraživanje, uzbuđeni smo zbog svega što slijedi. Meteori su kao fosili. Da bi razumjeli neke stvari, ponekad moramo da se osvrnemo iza sebe, u daleku prošlost", rekao je za BBC vođa studije dr. Philippe Schmitt-Kopplin, koji inače radi na Institutu za ekološku hemiju u Njemačkoj.

Istraživanja su pokazala da se, u konkretno ovom ostatku meteora nalaze različite hemikalije, što je dobar pokazatelj da Sunce ima veću molekularnu različitost nego Zemlja.

Ovaj meteor naučnici su i ranije ispitivali u potrazi za specifičnim sastojkom. Ovo je prva kompletna analiza bez neke posebne hemikalije na koju se treba fokusirati.

Istraživanje je pokazalo da u njemu postoji veliki dio hemikalija baziranih na karbonu.

U studiji su korišteni visokorezulucijski alati za analizu koji su detektovali preko 14.000 različitih sastojaka, uključujući 70 aminokiselina u jednom uzorku.

Međutim, tehnike analize su još uvijek ograničene na specifična područja, a naučnici se nadaju da bi se i to uskoro moglo promijeniti.

Vjeruje se da je meteor Murchison nastao prije 4,65 milijardi godina, kad još nije bilo Sunca. Istraživači kažu da je vjerovatno prošao kroz oblake u ranijem solarnom sistemu, prikupljajući pri tome organske hemikalije.

Prof. Schmitt-Kopplin se nada da će ovo doprinijeti otkrivanju nastanka života na Zemlji. Ljude oduvijek intigriraju pitanja odakle potičemo i šta se dešavalo na svijetu prije nas. Svako to nosi u sebi, bar djelimično.