Istraživanje američkih naučnika

Matične ćelije će spasiti nosoroge od istrebljenja?

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Sjeveni bijeli nosorog je jedna od najugroženijih životinja na planeti. Njihovo izumiranje bi se moglo spriječiti korištenjem matičnih ćelija, piše Daily Mail.

Naučnici na Istraživačkom institutu u La Jolli u Kaliforniji se nadaju da će njihov rad spasiti nosoroge i druge ugrožene životinjske vrste od izumiranja. Oni su uspjeli proizvesti matične ćelije ovih životinja te se nadaju da će uspjeti dobiti "bebu iz epruvete".

Na planeti danas živi samo sedam sjevernih bijelih nosoroga, tako da je program matičnih ćelija jedini način izbjegavanja njihovog istrebljenja. Dva nosoroga se nalaze u zatočeništvu u zoološkom vrtu u San Diegu. Tu se nalaze i zamrznuti uzorci tkiva oko 800 životinjskih vrsta.

Vođa tima, Jeanne Loring, nada se uspjehu.

"To nije lako učiniti. Uradili smo mnogo toga kako bi uspjeli. Ova metoda daje više nade od kloniranja. Kloniranje nije bilo uspješno za ugrožene vrste. Procenat uspješnosti je veoma mali. Sada imamo mogućnost da pravimo nove genetičke kombinacije, za razliku od kloniranja koje daje već postojeće životinje", izjavila je Loringova.

"Najbolji način borbe protiv istrijebljenja je čuvanje životinjskih vrsta i njihovih životnih sredina. Međutim, to nije baš uvijek dalo očekivane rezultate. Tehnologija matičnih ćelija nam daje novu nadu da životinje neće biti istrebljene čak iako su potpuno eliminisane iz njihovih prirodnih staništa", rekao je Oliver Ryder, jedan od direktora zoološkog vrta u San Diegu.

Ključ je potaknuti matične ćelije da stvaraju jajašca i spermu, odnosno gamete.

Loringova upozorava da ovo nije lagan zadatak.

"Stvaranje gameta iz matičnih ćelija još uvijek nije rutinski proces, ali postoje izvještaji da je uspješno obavljen s laboratorijskim životinjama", dodala je Loringova.

Oa se nada da će svoj rad iskoristiti i kako bi liječila nosoroge od bolesti i povreda.

Rezultati istraživanja matičnih ćelija su objavljeni u časopisu Nature Methods.